JHL-benskydd?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare ConnyPonny
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 948
C

ConnyPonny

Är det ngn som har dessa skydden de är av märket jhl? Ngn som vet något om detta märke?

product_thumb.php

product_thumb.php

Sv: JHL-benskydd?

Jag tycker dom är bra. Men det är ju typ samma stuk på dom, Jacson och Mark Todd skydden. Det är lite opraktiskt dock med sånna "luddskydd" ibland, men håller man efter dom och slänger dom i maskin med jämna mellanrum så de håller sig fräscha så är dom ju bra :) . JHL kanske ger något bättre stöd en de från Jacson, som jag annars tycker duger gott - och som kostar hälften så mycket.

jag har precis fått hem JHL skydden , tycker dom är hårda..mjuknar dom med tiden...? Undrar om jag har för liten storlek...Large får dra resåren rejält och får inte ihop dom ordentligt..tycker tom x-large var små..MEN dom gick runt om i alla fall...men man får verkligen ta i för att få resåren att ge med sig när man ska spänna dom...Hur vet man om dom är för små...har aldrig haft benskydd tidigare...Är ju rädd att man ska skada hästen ;)

Nja, skada kan de väl inte men det är ju inte bra om du måste slita för att kunna knäppa dem för då sitter de ju säkert också för hårt på hästen.

Jag har haft dem. Tycker att de var bra skydd och lätttvättade, bara att slänga i maskinen. Nu har jag jacson i stället, kanske inte lika bra kvalitet, jhl mer "gummiaktiga" och jacson lite plastigare, men halva priset.
Trevliga dressyr skydd båda två.

Liknande trådar

Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
558
Senast: Elo
·
Utrustning Läst lite forskning om skaderisk på överhettade senor i för varma benskydd. Många är emot fårskinn/ludd i benskydd och menar att det...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag har hittat en Globus Clic begagnad som ägaren inte vet vidden på, ngn som vet vart den märkningen sitter? Det är bra pris så jag...
Svar
0
· Visningar
188
Senast: Aleel
·
Utrustning Vet någon vad det var för märket på värmebalja som började brinna? Eller var det hemma bygge...
Svar
6
· Visningar
804
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V