Jippi, det blir (förhoppningsvis) en till greyis =)

Alexandra_W

Trådstartare
Jag har ju en pensionerad kapplöpningsgreyhound (och en liten blandrastik) och jag har ju länge velat ha en till fd kapplöpninggreyhound (den jag har nu är den andra i ordningen) och jag har över ett år hållit ögonen öppna efter en lämplig. Dvs en tik, kattsäkert och småhundssäker och som kan vara lös utan att sticka direkt. men det är dels inte sådär överdrivet många fd kappisar därute som omplaceras, spec inte i 'rätt' geografiskt område. Och de som funnits har fallit på det där med kattsäkerheten.

Men NU verkar jag ha hittat den perfekta hunden. Tik, kattvan, kan gå lös, småhundsvan, rätt ålder etc. Och inte i Skåne. Och som grädde på moset är den 'rätt' färg (inte för det eg spelar roll men brindle är ju min favvo).

Jag har inte träffat den än men ska åka och se den efter påsk och går allt som det ska följer den med hem. Och jag kan knappt bärga mig (och är livrädd att säljaren ska ångra sig eller nåt). Det låter för perfekt för att vara sant =)

*bubbellycklig Alex som talat om för Bork att han ska få en flickvän och lekkompis. Han sa dock bara 'klia mig mer, ja?' som svar *s*
 
Ja du, om du kan hitta en kattsäker greyhund så har du nog tur. För övrigt så tycker jag att de e de bästa hundar man kan ha (om man inte e katt älskare) För det är ju tyvärr inte så många som klarar av katter. Jag har löst det så att katten bor på övervåningen, och sen får man slussa dem lite när den ska ut. Funkar ganska bra.
Lycka till med den nya hunden.
 
Grattis och lycka till med den nya vovven!
Vad roligt att du ger penisonerade kapplöpningshundar ett hem att åldras i :bow:.
Det är dem värda. :)
 
Lycka till ! ;)

Kul att det finns du gillar greyhounds...om folk visste hur personliga och intelligenta de är! :D
 
Som pontevecchio skvallrade om (jag kollade inte den här tråden eftersom det inte var ett endaste litet svar på flera dagar efter jag skrev) så bor lilla damen här nu. Inga som helst problem med katterna inne, men ute jagar hon. Men vi jobbar på det (dvs att katterna är exakt samma katter ute som inne och inte behöver jagas) och har nått en bit på vägen iaf. Men det är en bit kvar.

Min andra grey jagade dock katter både inne och ute i början, och nu kan de även utomhus rejsa hur vilt de vill utan att han bryr sig ett skvatt. Så förhoppningsvis så blir den här tillslut okej ute med =)

Bilder etc finns på min hemsida, klicka på Djur - Hundar - Mundiz Milleniumgirl så hittar ni massa bilder.

Hon fann sig tillrätta omedelbart och beter sig som hon bott här jämt. Lite FÖR kär i mig dock, men det ger sig väl med tiden det med. Funkar utmärkt med båda mina andra hundar med =)

http://hem.passagen.se/xyplex/
 
Bara att gratulera! Vinthundar är underbara, min nästa blir nog en fd kappis, har redan lagt ut lite krokar :). Lycka till med damen.
 
Att man inte kan ha vinthundar och katter tillsammans det har varken våra hundar (fd kapplöpningsgreyhound och whippet) eller våra 3 katter hört talas om. De lever i harmoni , sover i samma säng, delar mat och är dödspolare! Och det var lika bra med vår förra pensonerade greyhound, han var extramamma till kattungarna. Visst finns det vissa helgalna exemplar som inte klarar av att vistas i samma rum som en katt men jag tror det finns fler Greyhounds som faktiskt klara av att leva med katter än de som absolut inte kan lära sig det. Inomhus är våra hundar helt kattsäkra, en annan sak är det ute...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Är så glad, både å min och tikens vägnar så måste få skriva några rader. Grehoundtiken förlorade ju sin kamrat sedan flera år i maj...
2
Svar
25
· Visningar
1 880
Senast: baraclara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp