dee79

Trådstartare
Imorse vaknade lillen 06. Vägrade att amma, så jag la tillbaka honom i sängen efter lite stök och sa att han skulle sova en stund till. Klappde lite på huvudet och vips så sov han till kl 07 :love:

Jag fick sovmorgon då sambon gick upp med honom och vid 09 blev han jättetrött. Han somnade nog 09.20-09.30 tror jag och vaknade som vanligt efter en halvtimme. Eftersom han inte grät så lät jag bli att gå dit och vet ni? Han vände sig om efter ett par minuter och somnade om och sover fortfarande :love: :love: :love:

Det lär vara en engångsförteelse,men jag är så stolt! Mitt barn som inte har sovit sen han kom ut för 5½ månad sen har äntligen klarat det många andra bebisar klarar efter 2-3 månader.

I fredags kväll nattade jag honom så han somnade runt 20.30. Vi hade vänner på parmiddag och jag fick sitta ner, äta varm mat, ta ett halvt glas vin (halleluja) prata, skratta och precis när de ska gå vid halv tolv så vaknar han. Han har alltså sovit 3 timmar i egen säng och jag har umgåtts med andra vuxna människor som jag gjorde innan han kom.

SMå steg för mänskligheten kanske, men det är som att ha bestigit Mt Everest för oss! :bump:

Jag vet att det inte kommer att vara så här varje dag framöver och han ammar fortfarande varannan timme på natten från midnatt och framåt, men ändå! Ett par gånger har han t o m vänt ryggen mot mig i sängen och kramat sin kanin!

Mitt mammahjärta gråter av stolthet
 
Sv: Jippie!

Åh vad skönt för dig.
Det är sånt här som gör att det blir lättare. Även om det är en engångsföreteelse nu så kan du ju ha det här i minnet.

Min son sov inte heller dagtid de första månaderna. Nu går det väldigt mycket upp och ner. Ett par veckor sover han en gång om dan och rätt vad det är är han supertrött och sover två ggr ca 2 timmar båda gångerna + ca 11 timmar på natten :angel:
Nu när han snart är tio månader har jag lyckats förtränga hur det var i början.
Men man blir snabbt påmind när man träffar mindre barn :grin:
 
Sv: Jippie!

Ja, det känns fantastiskt! Han väckte mig lika ofta som vanligt inatt, men två av gångerna lyckades han somna om själv utan amning. Det har aldrig hänt innan, så trots att jag är lika trött som vanligt är jag mycket gladare idag. Små små framsteg som faktiskt ger mig hopp om en dräglig framtid.

Är trots allt glad att jag inte gett upp och slutat amma, samt låtit honom skrika en massa. Det verkar ju som att det kommer att lösa sig framöver ändå. Och allt detta trots att han håller på att få sin första tand :love:

Kan tänka mig att man glömmer fort. Jag har ju redan glömt koliken, fast jag vet hur det egentligen var.

Jag tror i alla fall att jag uppskattar de små framstegen så himla mycket bara för att jag vet hur vi kämpat fram tills nu.
 
Sv: Jippie!

det kommer allt en liten tår i ögat på mig ska du veta. :love:

va glad jag blir för din skull och att det klaffade så bra med middagen åxå!

det dansar vi en liten glädje dans på. :bump::banana::bump::love::bump::banana::bump:
 
Sv: Jippie!

Tack :)
Jag tror det dröjer innan det blir bra på riktigt, men hoppet har tänts och det kan man leva länge på! Och alla framsteg är ju ett steg närmre :D
 
Sv: Jippie!

...och efter en strulig läggning då han vaknade efter 10 minuter och sen 1½ timme senare, så sov han 22-02 och 02-06. Sen till 07 innan vi klev upp :D
Det blev alltså bara 2 amningar för min del i natt :bump:

Vi närmar oss att bara amma 1 gång - tjoho! Men så får vi väl ett bakslag och får börja om på nytt igen. Nu vet vi att det går i alla fall
 
Sv: Jippie!

Och så fick du lite respit också! Heja er!
Hur gammal är han? Han har inte börjat med "vanlig" mat? Ellenbebisen sover bättre och mer nu när hon äter vanligt. Speciellt efter gröt! *tips*
 
Sv: Jippie!

Gött alltså :banana:

Rätt var det är sover han en gång om dan, somnar tidigt och sover hela natten :)
 
Sv: Jippie!

Han är 5½ månad nu och äter gröt morgon och kväll. Jag tror nog att han är mättare, men det är inte det som påverkat sömnen då han ätit gröt i 1½ månad (hel portion i 1 månad ungefär). Dock tror jag att det hjälper när han väl får ordning på sovandet och då kanske vi uppnå den där magiska "endast-1-amning-per-natt"
 
Sv: Jippie!

Vilken dröm!!! DÅ kanske man törs skaffa en till sen *haha* Det har varit en stört omöjlig tanke hittills.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 399
Senast: G-uldlock
·
Småbarn Det är så att mitt barn sedan några månader tillbaka vaknar efter 5 timmar sömn och kan inte somna om för hen har så mycket ryckningar...
Svar
10
· Visningar
4 531
Senast: Sophia988
·
Gravid - 1år Otaliga är väl de trådar där användare ber om hjälp angående bebisars sömn. Här är en till... Vår 8-månaders är så svår att lägga. Jag...
2
Svar
38
· Visningar
2 742
Senast: Guldaskig
·
Småbarn Nu behöver jag eran hjälp... Vi har en tjej här hemma som fyller tre år i sommar. Hon har ALLTID varit väldigt svår att söva och har...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 488
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp