3 månader sover dåligt

Vad är det för ämnen i lök som du kan återfinna i blodet? :)

Det vi kan slå fast är att människan alltid letar efter samband även när det inte finns sådana. Och att bebisars tarmar är under mognad länge och att de i perioder har ont i magen oavsett om de äter bröstmjölk eller ersättning och oavsett vad mamman äter.

Att mjölkprotein och fiskprotein går över till bröstmjölk är bevisat.

Polyphenoler tillexempel.
 
Polyfenoler finns i samtliga växter, inte bara lök @skiesabove
Polyfenoler ger bland annat färg åt frukt och grönsaker. Ändå blir bröstmjölken inte rosa, men kiss blir det.
 
Vad tufft ni har det! Det är dock helt normalt med en så liten bebis och det kommer bli lättare allteftersom han blir äldre (en klen tröst när man är mitt i det, men ni kan vara närmare än ni tror!) ! Mitt bästa tips är nog att sova samtidigt som barnet så mycket det går, alltså sova på dagen tex. när han har en längre sammanhållen sömnperiod. Och att skruva ned alla förväntningar på att hinna (orka) med saker och vara aktiv. Inse att såhär ser livet ut just nu och släpp kraven på allt annat än att få bebis att överleva. Och dela på bördan så att ni föräldrar båda får sova ut någon natt i veckan om möjligt. Håll ut, snart vänder det ska du se❤️!

Skriver under på detta. Vår är 9 månader och tyvärr inte blivit bättre, men som en tröst till er så blir det ju oftast det när den minsta spädbarnstiden är över.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 653
Senast: Madalitso
·
Småbarn Vi håller på bryta ihop lite halvt här hemma då vår snart 2 år gamla son sover så dåligt om natten alltför ofta. Handlar om att han...
Svar
12
· Visningar
1 312
Senast: cherie
·
Kropp & Själ Jag har alltid sovit dåligt men med åren har det eskalerat och tyvärr har jag fått noll respons från vården när jag tagit upp det...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 435
Senast: Hazel
·
Småbarn Vi har en kille som blir 3 år i april och en bebis på 2 månader. När sonen blev 2 år började han bli mer och mer trotsig och i höst nu...
2
Svar
34
· Visningar
5 116
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp