Jobb utan feedback....

Krans

Trådstartare
Hej, för ett år sedan började jag jobba på en ny avdelning.Nu har arbetsgruppen varit stabil och komplett sedan september 2020.Året har varit mkt rörigt dels pga verksamheten som skulle omstruktureras, och så coronan på det som omkullkastat mkt planer och idéer. Vi är alltså en ganska ny grupp på 4 st.Alla jobbar mot samma mål och vi kommer bra överens. Jag trivs på jobbet, tror jag gör ett ok jobb och tycker mina kollegor är duktig(are).Jag antar att det är mitt självförtroende som har en liten svacka men jag har aldrig varit på en arbetsplats där man verkligen inte får nån feedback alls.Varken bu eller bä.Ingen som berömmer nån annan, men ej heller kritiserar.Jag vet mao inte alls vad kollegorna tycker om mig! Inte ens chefen...Var på ett ganska värdelöst utvecklingsmöte där chefen mest pratade om hur jobbigt det var med coronan.Hade tänkt ta upp detta på mötet ( förbättringar i gruppen på denna punkt)men det blev ingen vettig ingång till det. Vad skulle ni göra om ni saknade feedback?Det är SÅ jobbigt att inte alls veta var man står.Vad gör man bra? Vad kunde man jobba på?Suck..
 
Lite beroende på typ av arbete och hur organisationen ser ut så är möjligheten till utvecklande feedback lättare eller svårare. Jag får nära nog aldrig feedback på mitt "hantverk". Som vårdarbetare på mottagning så jobbar jag till 95% enskilt med patienterna. Så den feedback som finns tillgänglig är den jag får i diskussioner med och frågor till kollegor. Och givetvis, i den mån det sker, det som patienterna återkopplar till mig.

Jag håller med ovan om att feedback är något man på de flesta arbetsplatser borde kunna lyfta och kräva, som en del i kompetensutvecklingen. Funkar inte det så hade jag försökt locka till diskussioner med mina kollegor. Lyft problem som dyker upp, ställ nyfikna frågor, våga vara öppen med egna svagheter. Då skapar man förhoppningsvis ett klimat som gynnar erfarenhetsutbyten.
 
Hej, för ett år sedan började jag jobba på en ny avdelning.Nu har arbetsgruppen varit stabil och komplett sedan september 2020.Året har varit mkt rörigt dels pga verksamheten som skulle omstruktureras, och så coronan på det som omkullkastat mkt planer och idéer. Vi är alltså en ganska ny grupp på 4 st.Alla jobbar mot samma mål och vi kommer bra överens. Jag trivs på jobbet, tror jag gör ett ok jobb och tycker mina kollegor är duktig(are).Jag antar att det är mitt självförtroende som har en liten svacka men jag har aldrig varit på en arbetsplats där man verkligen inte får nån feedback alls.Varken bu eller bä.Ingen som berömmer nån annan, men ej heller kritiserar.Jag vet mao inte alls vad kollegorna tycker om mig! Inte ens chefen...Var på ett ganska värdelöst utvecklingsmöte där chefen mest pratade om hur jobbigt det var med coronan.Hade tänkt ta upp detta på mötet ( förbättringar i gruppen på denna punkt)men det blev ingen vettig ingång till det. Vad skulle ni göra om ni saknade feedback?Det är SÅ jobbigt att inte alls veta var man står.Vad gör man bra? Vad kunde man jobba på?Suck..
Hade du själv skrivit ner frågor som du kunde ställa till chefen under mötet? Annars föreslår jag att du gör det till nästa gång :) !
 
Ta upp det med chefen om att du önskar mer feedback. Sen undrar jag också det här med att du inte vet vad kollegorna tycker om dig, är du bra på att ge feedback till dina kollegor själv? Testa annars att börja ge feedback själv och se om du såsmåningom får det tillbaka.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp