Bukefalos 28 år!

Jobba i USA?

Emmaa

Trådstartare
Hej!

Jag ska till USA för att plugga en termin till hösten och funderar på att stanna kvar under våren. Hade varit sjukt skoj att jobba på en ranch eller liknande, någon som har erfarenhet av det? Jag har dock ingen erfarenhet av western-ridning, men har hållt på med hästar och (engelsk) ridning i femton år så jag har ju hästvana.. Räcker det, eller måste man kunna western?

Hoppas ni delar med er av egna erfarenheter :D
 
Vår fd hästskötare åkte till Wellington, Florida och jobbade under nästan ett halvår. Då var hon förvisso på Winter Equestrian Festival (hoppning) men hon tyckte att det var en helt fantastisk upplevelse. Ingen koll på westernbiten, är det den som lockar mest? Annars finns som sagt fina möjligheter till engelsk ridning även i USA. Hur gör du med visum?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 589
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 514
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej alla! Jag började rida någongång runt 2018 och red fram tills maj 2021. Var otroligt aktiv i stallet och gick flera hästkurser...
Svar
8
· Visningar
1 089
Senast: warg
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 371
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp