Jobba som..

L

Liisa

Hej ! :)
Är det någon som vet vad man får jobba med och göra för saker när man jobbar i ett tävlingsstall? ;)
Är det någon som vet så skriv så mycket som möjligt ni vet om det så blir ja glad ;D

Sv: Jobba som..

det beror ju på. Men är du hästskötare utan ridning så är det i princip allt utom att rida. Du sköter markservicen så att säga; mockar, fodrar, släpper in -och ut, täckar, gör iordning hästar före och efter ridning. åker du med på tävling så sköter du ju allt utom tävlandet, du gör allt från att fläta hästen till att se så att hästen inte är full i dreggel innan den ska in på banan :)

Okej ;D
Men om man väljer att rida hästarna också då? får man det då? ;)

det väljer man inte själv. Det bestämmer cheferna.
Det är inte alla ställen man får rida på, om du inte är anställd just för att rida. Det är snarare tvärtom tycker jag, att det är mer sällan man får rida.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är i processen att börja leta lite jobb inom hästnäringen, jobbar just nu på Ridskola. Men känner att det är dags för något...
Svar
2
· Visningar
495
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej, jag vill ha en egen häst men jag vet liksom inte hur jag ska kunna få min pappa att gå med på att köpa häst. Är det någon som vet... 2
Svar
35
· Visningar
2 869
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej, jag undrar hur mycket ni rider era gamla hästar. Jag har ett kallblods sto som är 27 år. Pigg och mår bra men vet inte hur mycket...
Svar
12
· Visningar
984
Senast: Kilauea
·
Hästmänniskan I höst väntar lite jobbförändringar för mig, och plan A är att vara kvar på nuvarande jobb i nuvarande stad bara jag och arbetsgivaren...
Svar
11
· Visningar
1 187
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V