jobbig dator

MinIan

Trådstartare
vad är det för fel på datorn?

kollar jag på en filmsnutt på youtube brukar jag skruva upp fläkten i datorn så den går snabbare och kyler bättre. annars blir det felrapport.

men det verkar inte hjälpa nu, för tittar jag på en film och någon loggar in på msn eller skriver nått, då hör jag hur datorn börjar låta ännu mer och allt stannar upp och alla internetsidor stängs ner och den frågar om jag vill skicka felrapport eller inte.

vad ska jag göra för att undvika det här?
jag vill ju inte stänga ner msn varje gång jag ska kolla på en filmsnutt.

Sv: jobbig dator

Om du måste öka fläkthastigheten för att göra ens en sådan enkel sak har du helt klart allvarliga temperaturproblem. Öppna och rensa ut allt damm. Rengör filter, kolla så fläktarna snurrar obehindrat och som de ska (lyssna efter dåliga lager etc).

jag ska kolla hur mycket damm det är i datorn. så mycket biorde det inte vara.. vi har ju ett program i datorn som visar vilken temp datorn har.. men jag vet ju inte vad den ska ligga på som sagt :p
det öär ett hemmabygge också.

Man har antingen fläkten inkopplad till en kontakt på moderkortet som går att justera via ett program, eller kör man den via en separat fläktkontroller.

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
2 160
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 523
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 559
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 965
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka