Jockeyhjälmar....

KungTulle

Trådstartare
Det börjat bli dags att skaffa ny hjälm...och då jag tycker de nya ventilationshjälmarna är äckligt fula och mer klasiska "tävlingshälmar" inte passar för vardagligt bruk på mitt huvud. ( TYp sammeten blir ful direkt), är det jockeyhjälm som gäller. Jag vill nämligen INTE ha skärm på hjälmen.

Var lite sugen på de nya hjälmar som ska skydda mot snett våld (trots priset) men dom görs naturligtvis inte som jockeyhjälmar.

Kan bukefolk som också rider i störtkruka ge lite tips på vad som finns på marknaden idag. ( Min gamla är en ca 10 år gammal wembley).

/KT

Sv: Jockeyhjälmar....

då är det nog en jockeyhläm som gäller, men distansritts hjälmarna har avtagbar skärm. Ta en titt på dom vet jag:)

Jag hade satsat på en ny jockeyhjälm av samma märke; Wembley eller något annat brittiskt märke - de brukar vara enkla, snygga o inte se ut som en champinjontopp.

Sen är jag personligen lite förtjust i Troxels fälttävlanshjälmar men vet att en hel del tycker att de är skitfula också - gå in på deras hemsida o kolla in om du inte redan sett dem. Kostar runt tusenlappen.

Kan bukefolk som också rider i störtkruka ge lite tips på vad som finns på marknaden idag. ( Min gamla är en ca 10 år gammal wembley).
/KT
Jag rider med en jockeyhjälm från Jacson. Den är i stort sett lika dan som IRH-hjälmarna med ventilation och liknande förutom att den saknar skärm och har en annan yta. Superskön hjälm som det luftar hyggligt i om man använder överdraget som hör till hjälmen. Tyvärr kan den vara svår att få tag på då det sägs att de tagit den ur produktion... :mad:
Sen är jag personligen lite förtjust i Troxels fälttävlanshjälmar men vet att en hel del tycker att de är skitfula också - gå in på deras hemsida o kolla in om du inte redan sett dem. Kostar runt tusenlappen.
Köpte en Troxel Spirit i somras. Skön, men svalkade inte så mycket som jag hade hoppats på. Dock så känns lufthål psykologiskt bättre i sommarvärmen! ;) Sen så är den ju inte vacker, men jag tröstar mig med att den är skön i alla fall! :D

Jag rider med en jockeyhjälm från Jacson. Den är i stort sett lika dan som IRH-hjälmarna med ventilation och liknande förutom att den saknar skärm och har en annan yta. Superskön hjälm som det luftar hyggligt i om man använder överdraget som hör till hjälmen. Tyvärr kan den vara svår att få tag på då det sägs att de tagit den ur produktion... :mad:
Champion tillverkar visst någon modell som heter Ventair och finns som vanlig- och jockeyhjälm. Jag är lite sugen på den "vanliga", men har inte provat den än. Ett litet tips!

Champion tillverkar visst någon modell som heter Ventair och finns som vanlig- och jockeyhjälm. Jag är lite sugen på den "vanliga", men har inte provat den än. Ett litet tips!

Jag är inne på min andra vanliga från champion, tycker de är jättesköna när de väl är uttöjda.. :angel: I början ska den sitta åt ordentligt för de töjer/formar sig rejält efter huvudet efter nån vecka. Dock är det kanske lite svampvarning över den men skittsamma! :p

Provade även deras ventair när jag skulle köpa ny sist, men tyckte inte alls den var lika skön, kändes som den satt uppe på huvudet istället för nere "runt om"

Mina jockyhjälm (hållt på med galopp), är av märket Champion och den sista hjälmen var en ventai tycker dom är klart bäst...och sen köp olika huvor så kan man slänga in i tvättmaskin när det är skitigt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka