Jodphurs ridbyxor: har ni long eller normal?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Spider84
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 857
S

Spider84

Jag satt bara och funderade på att de flesta jodphurs ridbyxor kan beställas i t.ex:

36 eller 36L (36Long)

Vilket är egentligen vanligast att man har?
Jag har själv den "normala", men så är jag inte så lång heller. :p

Vad har ni?

Sv: Jodphurs ridbyxor: har ni long eller normal?

Helt klart L-versionerna och i vissa märken räcker inte ens de! :crazy:
Har runt 32-34 i benlängd på jeans, 26-27 i midjan.

Det beror lite på märke (båda byxalternativen) och hur dessa är gjorda. Av ridbyxorna så är dyra Ástunds skoridbyxor dom jag gillar bäst av det jag testat hittills.

Tror det är rätt vanligt med Long, eftersom man vill att de är tillräckligt långa för att ligga över skon och då även när man rider och benen är böjda.

Jag har long och är i extas över att Lillhästen har ett par så bra och sköna jodphursridbyxor till vettigt pris - med OK benlängd.

Sedan kan det säkert bero på att låren börjat växa på något underligt sätt, att byxorna kryper uppåt :D

Jag är ju lite kortare och bredare så jag har alltid normala, men det var intressant att bägge säger att Long är bäst! :bow:

Väntar du på att låren eller benlängden ökar?! ;)
Som sagt - det beror mycket på märke också.

Några såna har jag inte, men har alltid den långa stl på vanliga ridbyxor iaf. Och då når dom inte ens ned till ankeln så tur man har höga stövlar. :p Såna som du menar skulle säkert vara alldeles för korta även i long, har minst 35" i benlängd på jeans..

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
723
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 592
Senast: lilsan
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 470
Senast: Otherside
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
8 119

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka