Jösses vad det snöar

Jag har haft boendestöd här idag så nu har jag lagat mat igen och diskat. Boendestöd dammsög. Så himla skönt att få sånt gjort.

Jag sov lite kasst i natt och frös. Det var bara 14 grader i huset när jag klev upp. 15 grader kan jag tycka är okej, men 14 är för lite. Jag har ju öppnat upp till vardagsrummet nu så det kommer lite kyla därifrån.

Jag hade tänkt göra efterarbetet till gårdagens vaxsmältning idag, men vädret tycker annorlunda. Jag har ingen lust nu när det snöar isbjörnar.

I stället kopplar jag av på sängen. Båda mina katter har kommit och gosat med med mig. Toni har gått men Lina ligger bredvid mig. Mysigt.

Men jag ska väl ta och söka några jobb idag i alla fall. Måste fylla min kvot. Jag fick för övrigt mejl från ett jobb jag skickat en oseriös ansökan till där de skrev att de ville jag skulle göra tester. Dom kan ju inte ens ha läst min ansökan så de verkar lika oseriösa som jag.
 

Solen kikade faktiskt fram lite på eftermiddagen men det slutade snöa några timmar innan det.

Märkligt hur jag kan känna mig rastlös och vilja göra saker men ändå vara helt handlingsförlamad. Får liksom inget gjort om jag inte tar mig ordentligt i kragen. Och då måste jag ha bestämt mig i förväg också.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp