B

beagle

läste just detta i en annan tråd;

"Hur får jag ryggmuskler på hästen som VÄGRAR GÅ I FORM (Obs! Tar gärna diskússionen om varför han inte går i form en annan gång)"

ett axplock bland svaren...

"Ut och klattra. Eller ta fram ett par gramantyglar!! Skulle hasten av nagon anledning inte gilla gramantyglarna tex stegra sej eller annat, longera den ett tag i inspanningstyglar, sa kommer musklerna att komma.
Lycka till!"

"Tömmkör och/eller longera. Prova å se vad hästen tycker om en chambon. Lycka till!"

VAD ÄR DET HÄR!?

:bump:

först säger trådskrivaren att denna har ett problem, men den vill inte gå in på orsakerna till varför, men kan någon hjälpa ändå?

hur idiotiskt är inte det?

sen alla dessa hjälptyglar svar!

hur dumma är folk? :confused: :bump: :devil:

borde nog inte gå på villfärder utanför barockforumet... hehe.. blir lätt upprörd :o
 
Deprimerande.

Men efter 40 år i hästvärlden har jag sett det mesta och förvånas inte längre.

Immer
 
Jo tack. :crazy:

Har slutat att titta in på "såna" trådar...blir också upprörd när folk skriver såna svar.

Det känns lite som...speciellt här inne på buke där vi ändå diskuterar sånt väldigt ofta.
 
Förvånas inte heller tillräkligt mycket för att bli upprörd. Vad som var positivt är att personen som frågade fick ett antal riktigt vettiga svar!

Så länge fascister och annat folk tror att man uppnår något genom att ta sönder hästar i kropp och mun kan man bara beklaga sig. Själva väljer vi att gå på små ungarna och redan på ett tidigt stadie lära dem vad korrekt form innebär, och att hästar är kloka varelser med känslor.. Och så får man hoppas att kunskapen sprider sig som ringar på vattnet när allt fler ser att det finns andra alternativ.

Frida
 
Ja okej upprörd kanske var ett lite starkt ord, men i alla fall nog för att svära lite framför datorn. :angel:

Fast det ska oftast inte så mycket till för det för min del... :D
 
till alla:

skönt att få bekräftelse från en sida av hästvärlden med en sund inställning. :bow:

men en annan sak som jag tycker är så otroligt jobbig är att det här verkligen är den större delen av hästfolk med en sån här inställning/inriktning/ridstil, det gör det ju väldigt jobbigt när man inte har råd att ha egen polle och därav får nöja sig med att vara medryttare osv. och när man jobbar i stall osv och får rida andras hästar, att det är den här inställningen man måste ta från folk, och ofta är ju deras hästar vana vid hela grejen och man kan ju inte precis forma en häst när man rider den bara några gånger i veckan om ägaren rider helt annorlunda :smirk:, ex en häst som är van vid slita och banka, stöd "femte ben", osv osv...

suck...

får väl vänta i 1,5 år tills jag kan köpa egen polle :crazy:
 
Eller så får du hitta någon som rider AR som du kan vara medryttare hos...då får du ju rida den inriktningen du verkar vilja rida. ;)

Inte så lätt kanske.
 
Blir faktiskt irriterad på såna här trådar. Du har tagit lösryckta citat från en annan tråd (utan att ange källan) och sedan idiotförklarar du både ursprunglig trådskrivare och några som har svarat (utan att de har en aning om det). Trots att den ursprunglige trådskrivare i usprungstråden har försökt förklara sin olyckliga formulering av frågan. Du skriver ett inlägg i en diskussion och sedan så springer du bakom väggen och snackar skit i ett annat forum.
Tycker att man faktiskt har visst ansvar när man gör att inlägg att inte baktala människor. Man kan hålla en seriös nivå på inlägg trots att man tycker annorlunda.
/puppan
 
tänkte faktiskt också på det och DÄRFÖR har jag inte angett källan eller skrivit personnamn och har även sagt vad jag tycker i just den tråden för att inte "bara tala bakom rygg nånannanstans."

mina lösryckta citat är just för att påpeka det vanliga idiotierna som man så ofta hör, inte för att smutskasta specifika användare.

det är även inte bara trådskrivarens inlägg som påpekas.

men du kan ju ta det som du vill.

du kan ju alltid meddela moderator och få tråden raderad om du vill det. :smirk: I can´t say that I care..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp