Joggingvagn

Bollen

Trådstartare
Min man har fått för sig att han ska springa stockholm maraton nästa år, så nu funderar vi på hur vi ska få ihop tid till allt.

Har sett att det finns vagnar att jogga med. Någon som har erfarenhet av dessa??

Det vore ju toppen om han kunde springa med Alice i vagnen och jag red med dom.... :D
 
Sv: Joggingvagn

Jag joggade med en vanlig vagn, gick hur bra som helst. Jag tränade också inför stockholmsmaran och träningen tar myyycket tid i anspråk helt klart, det blir ett pusslande. Jag kom efter ett tag på att det faktiskt finns små stunder av 'dö-tid' lite nu och då på dagarna. På dessa stunder lade jag in kortare träningspass som gjordes till kvalitetspass. Dessa kunde jag göra 2 ggr per dag, när tillfälle gavs. de långa passen lade jag in på helgerna och på kvällarna när barnen lagt sig. Har ingen egen erfarenhet av joggingvagn men har hört att man ska se efter att det är en modell som inte tippar så lätt, finns visst olika bra på det området.
 
Sv: Joggingvagn

Babyproffsen har en joggingvagn av sitt eget märke "babytravel". Heter baby travel runner. Har själv spanat på en sån men kanske comfortvarianten istället. http://www.babyproffsen.se
bigpic.asp
 
Sv: Joggingvagn

Sleipner från cykelringen ska vara absolut bäst! En billig variant är Biltemas, har haft den och den är helt ok men ngt stum!
 
Sv: Joggingvagn

Men vad är det med småbarnspappor och maraton?? Jag känner TRE nyblivna pappor som plötsligt kommit på att de ska maratonträna. Kan man träna något mer tidskrävande liksom? :rofl: Men springa med vagn låter ju jättebra. Har ni sett Chariotvagnarna? Vagn som kan bli joggingvagn som kan bli cykelkärra som kan bli släde etc etc. Vi har en sån, de är suveräna. Hinner inte leta länk nu men googla på Chariot carrier/ cougar.
 
Sv: Joggingvagn

Skitsnygg vagn.... men priset :eek:


Tidskrävandet kan jag inte gnälla på, har ju hästar... :angel:
 
Sv: Joggingvagn

Jo jag vet, de är lite smådyra. Men vi som bara haft superbilliga begagnade barnvagnar valde att investera i en riktigt bra cykelvagn. Vi har ingen bil, eller rättare sagt Chariotkärran är vår bil - bara att lasta full med ungar och grejer :D. När man kommit fram dit man ska kopplar man loss den från cykeln, flyttar ner barnvagnshjulen på tre sekunder och häpp! så är det en barnvagn som man kör vidare med.

När vi köpte fanns det ingen andrahandsmarknad alls, men nu börjar de bli vanligare så du kan ju spana på Blocket om du är sugen.
 
Sv: Joggingvagn

Den låter som den bästa på marknaden...

Ska hålla utkik...

tack för tipsen!:bump:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 710
Senast: Madalitso
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
785
Senast: Squie
·
Gravid - 1år Har lite ångest för hur jag ska klä barnet i vagnen ute nu. 10,5 månader i dagsläget så använder ju sittdelen. Är åkpåse det bästa att...
2
Svar
34
· Visningar
1 920
Senast: Manji
·
Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 764
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp