Jonna rider på en ko: ”Nästan som en häst”

Härlig film med ridkossan🙂. Jag red litegrann på en av korna när jag var barn men det var inte fråga om någon dressyr. Däremot så lekte jag och ett par andra småtjejer med kalvarna. Ledde dom i grimma och gjorde små hinder som de glatt skuttade över. En lärde sig dra en kälke om vintern. Jag har läst om andra som ridit på kor och oxar -alltså kastrerade tjurar, förr. Bland annat har det stått om en i tidningen LAND.

Vet att på gymnasiet jag gick (Vreta i Östergötland) hade någon på skolan ett par år tidigare haft som eget arbeta att rida in en ko 🙂

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Veckans profil är Caroline Malmborg. Caroline växte upp på familjens ridskola Stockholms Ridhus där hon tävlade framgångsrikt i...
Svar
0
· Visningar
66
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter För ungefär ett år sedan förbryllade karikatyrtecknaren Dudolf hela nätet. Han ritade flera bilder där man skulle hitta ett speciellt...
Svar
0
· Visningar
95
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Varje år drabbas flera hästar av ekollonförgiftning, något som kan undvikas om man har bra koll på vad som finns i hagen. Här får du...
Svar
0
· Visningar
67
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kusken och tränaren André Eklundh sparkades av en häst. Nu väntar operation och lång frånvaro. – Tyvärr har fotknölen fått sig en...
Svar
0
· Visningar
73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka