Jór och Bodi

• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare Salka9
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 161
S

Salka9

Har precis köpt ett stoföl efter Jór frá Kjartanstödum (ue Bodi frá Gerdum), några som har avkommor efter Jór eller som har nån annan erfarenhet från honom? Några kanske vet något om Bodis nedärvning också?
Vore jättetacksam för lite svar :D

Sv: Jór och Bodi

Vi har ett hingstföl efter Jór. Han är liten och nätt och har stora, elastiska rörelser. Social, nyfiken, känslig och lättlärd.

Skuggi13aug.jpg

Sv: Jór och Bodi

Hej,

Dottern har en avkomma eft. Jor. Han är 8 år.
Som bebis var han som en "gummiboll", välbalanserad redan då.
Vid inridning var han passtaktig. Tog tid att hitta traven.
Nu funkar allt bra (ok att galoppen är 5gångsaktig och att galoppera rent på liten volt är inte att tänka på) och han har stabil tölt.
Exteriören är åt det grova hållet. Ganska kort rygg, kraftiga ben, extremt bra hovar, kvadratisk form på kroppen.
Bär sig lätt och är välbalanserad.
Han är fux med bläs.
Trevligt psyke.
Ej exem.
Tror han är ca 1,37 hög
mvh Catarina

Liknande trådar

R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 346
Senast: Roheryn
·
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 580
Senast: julgrisen
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 151
Senast: Thaliaste
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 102
Senast: Cactus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka