Bukefalos 28 år!

Jór och Bodi

S

Salka9

Har precis köpt ett stoföl efter Jór frá Kjartanstödum (ue Bodi frá Gerdum), några som har avkommor efter Jór eller som har nån annan erfarenhet från honom? Några kanske vet något om Bodis nedärvning också?
Vore jättetacksam för lite svar :D
 
Sv: Jór och Bodi

Vi har ett hingstföl efter Jór. Han är liten och nätt och har stora, elastiska rörelser. Social, nyfiken, känslig och lättlärd.

Skuggi13aug.jpg
 
Sv: Jór och Bodi

Hej,

Dottern har en avkomma eft. Jor. Han är 8 år.
Som bebis var han som en "gummiboll", välbalanserad redan då.
Vid inridning var han passtaktig. Tog tid att hitta traven.
Nu funkar allt bra (ok att galoppen är 5gångsaktig och att galoppera rent på liten volt är inte att tänka på) och han har stabil tölt.
Exteriören är åt det grova hållet. Ganska kort rygg, kraftiga ben, extremt bra hovar, kvadratisk form på kroppen.
Bär sig lätt och är välbalanserad.
Han är fux med bläs.
Trevligt psyke.
Ej exem.
Tror han är ca 1,37 hög
mvh Catarina
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag får varma fötter och klarar inte av heltäckande skor på sommaren. Jag har precis köpt ett par Birkenstock som jag ändå tycker...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 773
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 970
Senast: Amha
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 400
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
787
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp