Jordgubbar...

vippan

Trådstartare
... är det någon fara för små barn att äta det? Min lilla kille har upptäckt att jordgubbar är väldigt gott :d men hur mycket kan de stoppa i sig? Har fått för mig att det kan vara någon slags fara med det men vad vet jag ej.
När jag ammade sa de på bvc att barnet kunde få prickar om jag åt jordgubbar men att det inte var farligt :laugh:
 
Sv: Jordgubbar...

Om det fanns någon allergi mot det och hallon i familjen, har jag för mig att man skulle ta det lite lugnt med det.

Har gett både och till Loke i flera månader nu. Några prickar har jag inte märkt av, förutom de han redan har som han har haft från början, dvs från nyfödd och uppåt.
 
Sv: Jordgubbar...

Ok det låter bra. Han älskar jordgubbar och det känns ju bra att kunna peta i honom det när det är varmt och han inte vill ha så mycket annat :laugh:
 
Sv: Jordgubbar...

Jag åt mycket jordgubbar när jag var liten!
Och mig är det inget fel på:D
 
Sv: Jordgubbar...

mamma sa en sommar, nån dag efter midsommar när min son var lite kass i magen att stärkelsen i nypotatis plus många jordgubbar kunde vara orsaken men tror inte det e något farligt...Sonen var då nästan 2 år...
 
Sv: Jordgubbar...

Vi tycker att jordgubbssäsongen är så kort så våra åt ganska mycket minns jag. Efter ett tag minskar dom ner på det själva. Även dom tröttnar ju på det. Låt han äta så länge han inte blir dålig av dom. Min barn kunde stå i timmar och käka körsbär. Det blev racerbajs av det kan jag lova.
 

Liknande trådar

Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
9
· Visningar
1 761
Senast: Linn-Nora
·
Småbarn Att små barn sover dåligt vet vi ju alla. Det går i perioder. Men nu har lillebror, 13 månader, sovit dåligt i sju månader. Minst ett...
Svar
7
· Visningar
575
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 100
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 089
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp