Journalistik när den är som bäst.

Sv: Journalistik när den är som bäst.

Förstår inte, artikeln är långt ifrån aktuell? Även om man är emot SD eller korkade 18 åringar så ser jag inte riktigt hur dina kommentarer är intressanta då personerna i artikeln 1) gjorde uttalandena för 7 år sen 2) inte kan bemöta då de troligen inte hänger här samt 3) man vet inte hur mycket som är taget från sitt sammanhang då journalister har en förmåga plocka ihop så att de passar dem.

När har man rätt till en egen åsikt då? Jag gick ut gymnasiet med uselt betyg själv (inte för att jag är dum utan för att jag var sjukt skoltrött) men hade inga problem sen att läsa upp betygen när jag var mer motiverad. Jag kan inte säga att jag är mer insatt i politik nu än då snarare tvärtom, ska jag då fråntas min rösträtt? Kanske dumt att ha rösträtt öht, bättre att man sätter ihop en grupp med iq 200 som tar alla beslut åt oss för vårt eget bästa? Då behöver vi ju inte bekymra oss om att ta några beslut alls.. (obs! ironisk!)
 
Sv: Journalistik när den är som bäst.

Den här tråden påminner mig lite om hysterin kring förra valet, glömmer aldrig alla statusar på fb om att man skulle ta bort vänner som röstade på SD, skriverier om Åkesson som i princip blev utmobbad av de andra politikerna och hela tiden fick massa skit i media. Fortfarande håller det på. Tydligen ska man skämmas om man röstar på SD. Ett parti som finns i riksdagen, 5,7% har röstat på detta parti, dom har 20 av 349 mandatplatser i riksdagen. Uppenbarligen finns det människor som tycker att det som dom står för är rätt.

Man får tycka vad man vill om dom partier man inte röstar på, hade vi alla tyckt lika hade vi ju inte behövt ha några val alls. Men att förlöjilga andra för att dom röstat på ett parti man själv inte gillar blir bara fel. Får man inte rösta på det man gillar och tror på så är det ju ingen demokrati längre.

Och innan jag blir nedhuggen kan jag ju säga att jag gillar SD lika mkt som Vänsterpartiet... Det innebär dock inte att jag tror att alla som röstat på dessa partier är nollade 18-åringar som inte fattar nått med politik för att dom hoppat av gymnasiet.
 
Senast ändrad:
Sv: Journalistik när den är som bäst.

Don't confuse us with facts! ;)

Ts: dina åsikter om rösträtt är direkt obehagliga tycker jag.
 
Sv: Journalistik när den är som bäst.

Detta:
Den här tråden påminner mig lite om hysterin kring förra valet, glömmer aldrig alla statusar på fb om att man skulle ta bort vänner som röstade på SD, skriverier om Åkesson som i princip blev utmobbad av de andra politikerna och hela tiden fick massa skit i media. Fortfarande håller det på.

Säger emot detta:
Man får tycka vad man vill om dom partier man inte röstar på

Yttrande- och åsiktsfrihet är inte detsamma som rätten att stå oemotsagd eller rätten att slippa kritik o.s.v. Det är de övriga partiernas demokratiska rättighet att sluta allianser med vilka de vill och det är min demokratiska rättighet att hålla SD-väljare på en armlängds avstånd.

5,7% har röstat på detta parti, dom har 20 av 349 mandatplatser i riksdagen. Uppenbarligen finns det människor som tycker att det som dom står för är rätt.
Tack och lov en minoritet.

Eller som den äldre mannen i dokumentären "100 dagar" sade: "Det är ju ändå en rätt så stor majoritet av folket som har röstat på dem." :rofl::rofl:
 
Senast ändrad:
Sv: Journalistik när den är som bäst.

När du tar citat är det ju bra om du tar med hela meningen :meh:
Jag dumpar inte kompisar eller bekanta som röstar på partier jag inte gillar, men jag diskuterar inte politik med dom. För ingen av oss har ju egentligen rätt eller fel.
Som sagt den "glömda" delen i meningen : Hade vi alla tyckt lika hade vi inte behövt ha några val alls.

De övriga partierna kan sluta allianser med vem dom vill, men att "mobba" ut en politiker på det sättet att dom vägrar dela loge med den blir ju väldigt barnsligt.. Oavsett vad man tycker om en annan människa kanske man ändå nån gång får bita ihop och stå ut en stund. Att Ohly skulle dela loge med Åkesson innebär ju inte att dom måste åka på 2-veckors husvagnssemester tillsammans...

Och jag skrev ingenstans att det är en majoritet som röstat på SD, bara att det faktiskt finns folk som gjort det, och att alla dom inte kan vara outbildade 18-åringar..
 
Sv: Journalistik när den är som bäst.

Okej.

Detta:
Den här tråden påminner mig lite om hysterin kring förra valet, glömmer aldrig alla statusar på fb om att man skulle ta bort vänner som röstade på SD, skriverier om Åkesson som i princip blev utmobbad av de andra politikerna och hela tiden fick massa skit i media. Fortfarande håller det på.

Säger emot detta:
Man får tycka vad man vill om dom partier man inte röstar på, hade vi alla tyckt lika hade vi ju inte behövt ha några val alls.

:idea:

De övriga partierna kan sluta allianser med vem dom vill, men att "mobba" ut en politiker på det sättet att dom vägrar dela loge med den blir ju väldigt barnsligt.. Oavsett vad man tycker om en annan människa kanske man ändå nån gång får bita ihop och stå ut en stund.
För att ...?

Och jag skrev ingenstans att det är en majoritet som röstat på SD
Fast det påstod jag å andra sidan inte heller.
 
Sv: Journalistik när den är som bäst.

Okej.

För att ...?

.

Bevisa att man kan styra ett helt land och inte är en omogen barnrumpa? På vilket annat jobb som helst så kan man inte strunta i att bete sig bara för att man inte gillar en kollega, varför skulle våra politiker få göra det?
 
Sv: Journalistik när den är som bäst.

Eller som den äldre mannen i dokumentären "100 dagar" sade: "Det är ju ändå en rätt så stor majoritet av folket som har röstat på dem." :rofl::rofl:

Nä ok, du påstod inte att jag skrev att dom hade en majoritet. Men jag fattar inte vad det hade med mitt inlägg att göra.
 
Sv: Journalistik när den är som bäst.

Okej.

Detta:


Säger emot detta:


:idea:


JA man får tycka vad man vill om dom andra partierna och dom som röstar på dom.
MEN jag anser inte att det är rätt att hävda att dom som röstar på SD är outbildade 18-åringar som inte borde ha rösträtt. Förstår du vad jag menar?
Om man tog bort rösträtten på alla som röstar på "fel" parti så är det ju ingen demokrati längre.
 
Sv: Journalistik när den är som bäst.

Nä ok, du påstod inte att jag skrev att dom hade en majoritet. Men jag fattar inte vad det hade med mitt inlägg att göra.
Tycker det bara är jäkligt lustigt att dessa fem-nånting procent hela tiden alltid ska få så mycket hänsyn o.s.v. o.s.v.
 
Sv: Journalistik när den är som bäst.

JA man får tycka vad man vill om dom andra partierna och dom som röstar på dom.
MEN jag anser inte att det är rätt att hävda att dom som röstar på SD är outbildade 18-åringar som inte borde ha rösträtt. Förstår du vad jag menar?
Om man tog bort rösträtten på alla som röstar på "fel" parti så är det ju ingen demokrati längre.
Att anse att alla som röstar på SD är o(ut)bildade 18-åringar (eller i alla fall har stannat på ungefär den nivån intellektuellt) är ju inte detsamma som att kräva att outbildade 18-åringar borde fråntas sin rösträtt.

Men liksom de outbildade 18-åringarna har rätt att rösta som de vill har jag rätt att tycka att de är outbildade 18-åringar. Annars är det ju ingen demokrati längre.
 
Sv: Journalistik när den är som bäst.

Visst har du rätt att tycka det. Och det betyder ju inte att jag inte håller med dig.. Dock har de väl inte med demokrati att göra vad vi tycker om andra partiers väljare..? Eller?
 
Sv: Journalistik när den är som bäst.

Visst har du rätt att tycka det. Och det betyder ju inte att jag inte håller med dig..
Nä, och jag håller inte med dig. Och?

Dock har de väl inte med demokrati att göra vad vi tycker om andra partiers väljare..? Eller?
Det har det väl? Det finns (odemokratiska) länder där man inte får kritisera något som har med det ledande partiet att göra alls, på något sätt.
 
Sv: Journalistik när den är som bäst.

Nä, och jag håller inte med dig. Och?
Läs en gång till.

Uppenbarligen får jag inte alls fram vad jag menar så vi kan nog lägga ner detta nu ;)

Jag gillar inte SD, kan inte förstå varför man röstar på dom, men tycker inte att deras väljare ska bli av med sin rösträtt.
 
Senast ändrad:
Sv: Journalistik när den är som bäst.

Jag gillar inte SD, kan inte förstå varför man röstar på dom, men tycker inte att deras väljare ska bli av med sin rösträtt.
Men det tycker ju inte jag heller. Däremot förbehåller jag mig rätten att anse att de har stannat på en 18-årings nivå och att hjärnan inte har "vuxit ihop på dem än" (som han säger i Halebop-reklamen).
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vad tycker ni föräldrar om att barn får rovdjur äta andra djur? Och att man förklarar för barnen vart kött kommer ifrån? Läste en...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 040
Senast: lady_mike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp