Journalistik när den är som bäst.

Poisonous

Trådstartare
Kopierar in min fb-status

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a...628233692":"og.recommends"}&action_ref_map=[]

För det första, jag är inte intresserad av politik, invandringspolitik eller är rasist på något vis.
Att aftonbladet ens publicerar den här skitartikeln är ett kapitel för sig.

1. "– Jag är ungdom och ska ut på arbetsmarknaden. Därför är invandringspolitiken en viktig fråga för mig."

Nej, det är en viktig fråga för dig eftersom du bor i landet. Det har ingenting med ditt jobb att göra.


2. "Hon är orolig inför framtiden. I våras hoppade hon av fordonsprogrammet eftersom hon var skoltrött. Hon klarade godkänt med en hårsmån i alla ämnen utom i svenska språket.
Där fick hon "icke godkänt".

Men största hindret för att få jobb är enligt henne ett "mångkulturellt samhälle"."
Eller så näe, ditt största hinder är att du är för lat. Du orkar inte göra färdigt skolan som är vadå?
Gymnasiet är 3år. Och du hade tänkt jobba i 45-50år? Good luck chuck!
Du kan inte ens få godkänt i ditt huvudspråk!

3. "– Det är inte invandrarna det är fel på utan invandringspolitiken, säger en 17-årig kille som vill vara anonym.
Tom, 17, vill inte säga sitt efternamn, men håller med sin kompis.
– Det är onödigt att ta hit ännu fler problem. Fängelserna börjar bli fulla, säger han.
I högstadiet var Tom skinnskalle. Det handlade inte om politik, enligt honom. Utan om klädstil och musiksmak.
– Jag blev misshandlad hela tiden av ett gäng killar från Afghanistan.
Varför?
– Jag hade bombarjacka. De trodde jag var nazist. Jag vill poängtera att jag inte är det."


Du är väl snarare en Oi-skinhead eller en "trads" och inte skinhead i den benämningen.
Var ska jag börja?
För det första "Fängelserna börjar bli fulla" HAhah men say what?
Isåfall ska vi börja döda manliga spädbarn eftersom av 147 intagna var 5st kvinnor.
Det har ingenting med vart du är född att göra! Jag kan svära min högra hand på att fler "svennar" begår brott än utländska. Enbart baserat på hur många svenskar resp. utlänningar det finns i Sverige.



4. " Jag tror att många unga som röstar på sverigedemokraterna gör det för att de inte orkar bry sig"

Här är inte ett problem tycker ni? Att ni inte "orkar" bry er, för det är så väldigt jobbigt att sätta sig in i någons tankesätt? Men ni ska orka jobba 45-50år?



5. "Vem som helst kan bli sverigedemokrat i dag, enligt henne.
– Jag är bisexuell och det går hur bra som helst."

Grattis, du har gjort ett statement i offentlig media. Är du nöjd nu? Vad har det med din röstning att göra?




6. "Hon säger det, trots att sverigedemokraterna vill förbjuda homosexuella att adoptera barn och gifta sig i kyrkan.
Skulle du vilja att sverigedemokraterna tillät homosexuella att adoptera?
– Ja. Fast om jag skaffade en flickvän skulle jag ändå inte göra det.
Varför inte?
– Jag skulle aldrig utsätta mitt barn för de värderingar som finns i samhället. Det skulle garanterat bli mobbat i skolan. Jag röstar på sverigedemokraterna för barnets skull."

Eeeeh, så du röstar på ett parti som går emot din sexuella läggning till förmån för dina barn som du inte vill ha?
Congrats bruden tills årets mest korkade statement. Nej, du röstar på SD för att du tror att det kommer ge dig jobb.
 
Sv: Journalistik när den är som bäst.

Mot mångkultur men äter på kinakrog. Alltid lika roligt, trots att artikeln har sju år på nacken.

(Det är f.ö. samma Louise som sexar med Jimmie Åkesson.)
 
Sv: Journalistik när den är som bäst.

Skrivet 2006, skulle va mer intressant att veta om Louise tycker likadant idag som när hon va 17 :)
 
Sv: Journalistik när den är som bäst.

Det har ingenting med vart du är född att göra! Jag kan svära min högra hand på att fler "svennar" begår brott än utländska. Enbart baserat på hur många svenskar resp. utlänningar det finns i Sverige.

Fel. Eftersom jag inte har något intresse av din högra hand kan du donera den till forskning istället.
 
Sv: Journalistik när den är som bäst.

Hon är sekreterare åt Björn Söder och tillsammans med Jimmie, så det är ett icke orimligt antagande att så är fallet.
 
Sv: Journalistik när den är som bäst.

Menar du att av alla som begår brott i Sverige är majoriteten invandrare? Alltså inte procentuellt sett i förhållande till hur många invandrare det bor här?
 
Sv: Journalistik när den är som bäst.

Ja, majoriteten av samtliga brott begås av första eller andra generationens invandrare.
 
Sv: Journalistik när den är som bäst.

Är det så? Källa? Jag har bara hört att procentuellt är det fler invandrare som begår brott.

(Iofs är det inte så jätteintressant men..)
 
Sv: Journalistik när den är som bäst.

Jag anser dock inte att man är invandrare om man är svenskfödd...
 
Sv: Journalistik när den är som bäst.

BRÅ-rapport 1996:2 - Människor med utländsk bakgrund står för 31,5% av brotten mellan 1985-1989.

12 år senare:

BRÅ-rapport 2005:17 - Människor med utländsk bakgrund står för 45% av brotten mellan 1997-2001.

14 år senare:

På tanke med att invandringen har varit rekordstor (särskilt från de mest överrepresenterade grupperna) sedan slutet på 90-talet så ligger deras andel uppenbart på över 50% nu. Kan gå in på mer exakta skäl varför det är uppenbart (även om invandrares överrepresentation skulle ha minskat) om det behövs, det är inte bara en blind gissning utan sammanvägning av statistik m.m.
 
Sv: Journalistik när den är som bäst.

Jo absolut. Den är gammal men det bevisar bara ytterligare att man inte borde få rösta bara för att man är 18.
Speciellt inte om man inte ens gått ut gymnasiet med en fordonslinje >_<
 
Sv: Journalistik när den är som bäst.

Du skrev ju "svennar" och "utländska". Min erfarenhet är att andra generationens invandrare oftare definierar sig som utländska än som svennar. Men okej, missförstånd då.
 
Sv: Journalistik när den är som bäst.

Ja?
Inte enligt min erfarenhet, då är svenskfödda, svenskar med utländskt påbrå.
 
Sv: Journalistik när den är som bäst.

Ja, majoriteten av samtliga brott begås av första eller andra generationens invandrare.

BRÅ-rapport 1996:2 - Människor med utländsk bakgrund står för 31,5% av brotten mellan 1985-1989.

12 år senare:

BRÅ-rapport 2005:17 - Människor med utländsk bakgrund står för 45% av brotten mellan 1997-2001.

14 år senare:

På tanke med att invandringen har varit rekordstor (särskilt från de mest överrepresenterade grupperna) sedan slutet på 90-talet så ligger deras andel uppenbart på över 50% nu. Kan gå in på mer exakta skäl varför det är uppenbart (även om invandrares överrepresentation skulle ha minskat) om det behövs, det är inte bara en blind gissning utan sammanvägning av statistik m.m.

Vet du vad majoritet innebär?
 
Sv: Journalistik när den är som bäst.

BRÅ-rapport 1996:2 - Människor med utländsk bakgrund står för 31,5% av brotten mellan 1985-1989.

12 år senare:

BRÅ-rapport 2005:17 - Människor med utländsk bakgrund står för 45% av brotten mellan 1997-2001.

14 år senare:

På tanke med att invandringen har varit rekordstor (särskilt från de mest överrepresenterade grupperna) sedan slutet på 90-talet så ligger deras andel uppenbart på över 50% nu. Kan gå in på mer exakta skäl varför det är uppenbart (även om invandrares överrepresentation skulle ha minskat) om det behövs, det är inte bara en blind gissning utan sammanvägning av statistik m.m.

Varför är det uppenbart? Kan ju lika gärna MINSKA med tiden. Och håller med Anna, mellan 1985-1989 var de en minoritet vilket de även var mellan 1997-2001.

Jag vill gärna ha tydlig fakta och inte "uppenbart ökat eftersom vi tagit fram det med hjälp av sammanvägning av statistik". Hur många % är det?
 
Sv: Journalistik när den är som bäst.

Sammanfattning av inlägget: BRÅ har ingen ny rapport som ger oss dagsaktuella siffror. De primärt dominanta faktorerna för att räkna på förändringarna sedan 1999 är dock tillgängliga och dessa visar att de mindre okända faktorerna inte rimligtvis kan kompensera på ett sätt som gör att människor med utländsk bakgrund inte skulle begå över 50% av brotten.


Om det lika gärna hade kunnat minska sedan 1999 så hade det ju varit en blind gissning. Om man har bra koll på vilka faktorer som styr och hur dessa har förändrats sedan 1999 så är det ingen blind gissning.

Sanningen är att invandrargruppers överrepresentation förändras inte så mycket med tiden. Den tidigare ökningen av överpresentation (från 2,1 mellan 85-89 till 2,5 mellan 97-01) beror i huvudsak på att sammansättningen av invandrare förändrats. Alltså att det kom fler invandrare från de grupper med störst överrepresentation vilket gjorde att invandrares totala överrepresentation ökade även om varje invandrargrupps överrepresentation förblev ungefär densamma. Med grupp menar jag f.ö ursprungsland och vilken invandringskategori man tillhör (en arbetskraftsinvandrare är inte lika överrepresenterad i brott som en flyktinginvandrare t.ex). Detta går inte bara observera i Sverige utan även andra jämförbara länder. En faktor som man vet kan förändra invandrargruppers överrepresentation är socioekonomiska faktorer men dessa förklarar endast en fjärdedel av överrepresentationen enligt BRÅ:s rapporter.

De faktorerna som man vet förändrar överrepresentationen är alltså främst gruppdemografin och socioekonomisk status, dessa faktorer är dessutom kända och går därför att räkna på. Justerat efter dessa två dominanta faktorer får vi en förändring i överrepresentation från 2,5 år 1999 till ca 2,75 2013. Förutom gruppdemografi och socioekonomisk status finns det även mindre förstådda och smått varierande faktorer. Det är dessa som är okända för 2013. Vi har dock de två mest dominanta (i Sverige som i utlandet) faktorerna. För att INTE komma över 50% med 2013s andel med utländsk bakgrund måste överpresentationen ha minskat till 2,0 från 2,75 p.g.a de andra faktorerna. Dessa historiskt smått varierande faktorerna med låg prevalens måste alltså ha över dubbelt så stor inverkan som de historiskt sett två mest dominanta faktorerna tillsammans - och givetvis då åt "rätt håll" (d.v.s sänker överrepresentationen istället för att öka den). Det är inte rimligt att det är så om man ser till vilken närmast helt betydelselös inverkan de haft historiskt i Sverige och i utlandet.

85-89: ÖR 2,1
97-01: ÖR 2,5
13: ÖR 2,75 ± okända men historiskt mycket smått varierande faktorer. ÖR > 2,0 = utländsk bakgrund > 50% av brott.
 
Sv: Journalistik när den är som bäst.

Jo absolut. Den är gammal men det bevisar bara ytterligare att man inte borde få rösta bara för att man är 18.
Speciellt inte om man inte ens gått ut gymnasiet med en fordonslinje >_<

Vad är enligt dig viktiga kriterier som ska vara uppfyllda innan man får rösta då?
 
Sv: Journalistik när den är som bäst.

Och hur ska detta perspektiv bedömas? Och vem ska göra det utifrån vems världsbild?

Även om man tycker folk är puckade måste alla få rösta och ha en åsikt. Det är vad demokrati innebär.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vad tycker ni föräldrar om att barn får rovdjur äta andra djur? Och att man förklarar för barnen vart kött kommer ifrån? Läste en...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 040
Senast: lady_mike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp