Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Habina röstar på hemlig
Då jag tycker det är skumt hur hon beskyller Niyama för att vara ledarvarg, baserat på något Niyama skrev innan hon fått sin roll.
hemlig ändrar röst till Snurrfian. Dels för att rädda mog själv, dels för att hon säger att det inte gör nåt om hon åker. Betyder det att hon hamnar i onda lyan när hon åker?
Vill bara lyfta den här kommentaren. Känns som för tidigt i leken (för mig iaf) att säga något om Cirkus roll, men jag reagerade på kommentaren om snurrfian. Kan vara så att jag är färgad av att vi nu vet snurrfians roll.
Min andra tanke är att någon ond redan hade röstat på dig, och därför undvek hemlig att rösta på dig för att inte två onda skulle hamna i ljuset.
Min andra tanke är att Habina är god, men att någon annan ulv redan röstat på denne. Och därför så undvek Hemlig att rösta där för att dom som röstat på Habina mest troligt kommer att hamna i strålkastarljuset.
Aha, detta är förklaringen, jag fattar tror jag... Menar du att om det är två onda som röstat på en i detta tänkta scenario god Habina så blir de två i rampljuset så småningom? Och att hemlig ville undvika det så hon offrade hellre sig själv? Det gör alltså att blacksmitfarm eller Lenis är möjliga ulvar i det scenariot?
Ehh, jaha vad vill du säga mer än att du vill lyfta kommentaren? Själv så konstaterar jag att min analys var korrekt iofs kändes den inte som rocket science. Det som jag funderar över runt den röständingen är samma sak som @Ferrari verkar klura på - varför ändrade inte hemlig till Habina? Då hade hon kunnat sätta sig själv på lite säkrare mark åtminstone för stunden. Är det för att Habina är ond och hon inte vill lägga upp en lyakompis till lottning - å andra sidan hade det väl blivit ett hyggligt alibi åt hemlig (att göra ändringen till Habina om Habina är ond).
Jag fattar inte riktigt den här kommentaren @Ferrari - kan du förtydliga?
Men om Habina är lyakompis - varför inte ändra då? Lottning mellan de två gör ju att det garanterat blir en ond som åker men den andre onda får ju alibi oavsett vem som åker.Ehh, jaha vad vill du säga mer än att du vill lyfta kommentaren? Själv så konstaterar jag att min analys var korrekt iofs kändes den inte som rocket science. Det som jag funderar över runt den röständingen är samma sak som @Ferrari verkar klura på - varför ändrade inte hemlig till Habina? Då hade hon kunnat sätta sig själv på lite säkrare mark åtminstone för stunden. Är det för att Habina är ond och hon inte vill lägga upp en lyakompis till lottning - å andra sidan hade det väl blivit ett hyggligt alibi åt hemlig (att göra ändringen till Habina om Habina är ond).
Jag fattar inte riktigt den här kommentaren @Ferrari - kan du förtydliga?
Blacksmithfarm: Jag håller med andra om att det är konstigt att Bsf reagerade på att Snurrfian inte räddade sig själv mest för att Snurr (och alla andra) bara hade en röst då. Samtidigt är jag tveksam till om bsf hade lyft det om hon vore ond.
Det här är röstinlägget, jag trodde först att hon var helförvirrad och menade goda lyan men jag tycker definitivt det ser ut att höra ihop, att det inte gör nåt om hon åker för att hon hamnar i onda lyan. Sen stämmer ju inte det, men jag tror hemlig missförstått.
Kan inte tänka mig nåt annat än att de är 3+1. Ja, håller med om att det kan finnas nån alibiröst, särskilt om det var så att nån mer ulv fått röst på sig.
Nja, jag tycker det handlar mest om hur rösten motiveras. Ett tag blev den som röstade i början ofta lynchad pga dålig teori men det tycker jag har svängt nu att det finns mer förståelse för dålig teori om man röstar tidigt, men röstar man senare så är det mer avgörande vad man skriver.
Jag funderar mer på varför Hemlig röstade på Snurrfian som bara hade en röst, när hon kunde räddat sig själv och röstat på @Habina, why? Innebär det att Habina är en lyakamrat och därför la Hemlig inte rösten på henne?
Men om Habina är lyakompis - varför inte ändra då? Lottning mellan de två gör ju att det garanterat blir en ond som åker men den andre onda får ju alibi oavsett vem som åker
Ok, då misstolkade jagJag skulle gärna syna Habina faktiskt - om hon
Ja det är ju det jag skrev! Det hade skapat ett hyggligt alibi.
Insåg att jag inte skrivit något om Hedinn, hon röstade på Lenis för att Lenis motiverade sin röst på Habina med att det var en andraröst (typ) fast hennes egen röst också var det.Hemligs ändring från Niyama till Snurrfian säger den något? Niyama var väl inte i blåsväder såpass att hemlig ville byta för att rädda en ev kollega? Och hon byter ju för att rädda sig själv skriver hon, men väljer inte Habina? Mammas ändring kommer iof efter hemligs ändring, så hon kunde inte veta vem som var rätt att byta till sas... Så kanske bara slumpen?
Nästa tanke: hemlig motiverar rösten på Niyama med att hon skulle kunna vara ledarvarg pga hennes svar på den obligatoriska frågan. Kan detta vara en vink från lyan, ett försök att hitta sin ledare? Fiska efter lite reaktioner? Niyama påpekar senare att hon svarade på frågan innan hon fått sin roll och att hemligs motivering därför inte går ihop.
Blacksmithfarm = jag
cirkus röstar på Mammas
För att hon kan ha hintat till lyan med sin kommentar/fråga om goda lyan. Om det istället är cirkus som är ledarvarg som vill vinka så bör inte Mammas vara ulv - då borde inte cirkus röstat på henne. Hon nämner Habina i samma inlägg, Habina lägger ju andra rösten på hemlig och känns därför som mindre troligt ulv, om än inte omöjligt. Så, nja, kanske inte ledare ändå? Men kan ändå vara ulv. Har ännu inte sett något som direkt pekar på det, men i ulvlekar är väl alla skyldiga tills motsatsen bevisats?
Ferrari röstar på hemlig
Är pga sin röst troligast inte ledarvarg. För den, om någon, borde inte ha lagt en röst på en ulv. Men skulle ev kunna vara en alibiröst.
Motiverar sin röst med att hemligs teori kring Niyama som ledarvarg känns skum för att Niyama svarade på frågan innan hon fått sin roll.
Nojjar lite över rösterna på hemlig innan uppdateringen kommer.
FiaM/Artline Missar röst.
Habina röstar på hemlig
Precis som Ferrari är Habina troligen inte ledarvargen. Tänker att hon inte borde lägga en andraröst på en kollega som ulv i det läget heller. Men jag vågar inte utesluta alibi rakt av. Men långt ifrån den mest misstänkta i nuläget för mig.
Tycker först att hemligs teori om Niyama som ledarvarg verkade bra, tills Niyama påpekade att hon svarat innan hon fått sin roll.
Hedinn röstar på Lenis
Lenis röstar på Habina
Funderar över fördelningen och hur starka/svaga de goda specialrollerna är.
Lägger en andraröst på Habina för att Habina lägger en andraröst på hemlig, Lenis undrar om Habina ser chansen att få ut en god. Lenis får reaktioner på sin motivering då hon ju själv lägger en andraröst på Habina, men menar att det är skillnad mellan deras teorier.
Jag funderar på Lenis när vi nu vet att hemlig var ond. Ett försök till räddning? I och med att jag har Habina som mindre troligt (om än inte omöjligt) ond så sticker det lite i ögat på mig.
Mammas röstar på Snurrfian, ändrar röst till hemlig
Samma som Habina och Ferrari, Mammas borde inte vara ledarvarg, men vågar som sagt inte utesluta alibiröster även om jag inte ser varför lyan skulle offra en medlem i första lynch.
Att hon ändrar röst från Snurrfian till hemlig vet jag inte vad jag ska tro om. Hennes första röst var ju en säkerhetsröst ifall hon inte skulle hinna in. Men samtidigt ser jag det inte som omöjligt att Mammas är ulv som alibiröstar på en kollega.
Hon ifrågasätter min reaktion på Snurrfian (tillsammans med Niyama) och jag förstår deras argument och håller nog med dem, men ville visa hur jag tänkte också.
Lutar åt troligare god än ond, men jag vågar inte lita på Mammas utan att ha mer på fötterna.
Niyama röstar på Blacksmithfarm
Tycker att rösterna på hemlig är konstigare än hemligs röst på Niyama, Mammas är snabb att hålla med. Båda kommenterar också detta efter att DL varit och vi fått reda på att hemlig är ulv. Drar de/en/båda upp det för att de vill verka goda?
quarter4ever röstar på Artline/FiaM
Förtäckt BoP, verkar som Q haft annat för sig, så svårt att säga något utefter rösten? Men hon tar inte ställning i utgången av lynchen.
Lenis röstar på Habina
Funderar över fördelningen och hur starka/svaga de goda specialrollerna är.
Lägger en andraröst på Habina för att Habina lägger en andraröst på hemlig, Lenis undrar om Habina ser chansen att få ut en god. Lenis får reaktioner på sin motivering då hon ju själv lägger en andraröst på Habina, men menar att det är skillnad mellan deras teorier.
Jag funderar på Lenis när vi nu vet att hemlig var ond. Ett försök till räddning? I och med att jag har Habina som mindre troligt (om än inte omöjligt) ond så sticker det lite i ögat på mig.
.
Jag skulle gärna syna Habina faktiskt - om hon
Ja det är ju det jag skrev! Det hade skapat ett hyggligt alibi.