(17:47 Mammas röstar på
Snurrfian)
19:12 cirkus röstar på Mammas
(19:30
hemlig röstar på Niyama)
20:11 Ferrari röstar på hemlig
20:53 Snurrfian röstar på Hedinn
21:00 Habina röstar på hemlig
21:04 Blacksmithfarm röstar på Habina
21:10 Lenis röstar på Habina
21:20 Hedinn röstar på Lenis
21:21 hemlig ändrar röst till Snurrfian
21:27 quarter4ever röstar på Artline
21:28 Mammas ändrar röst till hemlig
21:29 Niyama röstar på Blacksmithfarm
Hemlig - ulv
Snurrfian - bybo
så mina funderingar utifrån rösterna så här långt
En hel del av det jag funderar över har redan skrivits av andra men tänkte ändå att jag vill redovisa mina tankar lite då jag inte deltagit så mycket hittills och ser att flertalet har svårt att få grepp om mig (förståeligt)
Mycket i mina funderingar handlar om ledarvargen- den borde väl ha velat visa sig till lyan på något sätt tycker jag?
ett sätt att den kan ha gjort det är att den väljer att följa den i lyan som lägger första rösten i DL från lyan
I så fall har vi
habina som lägger röst på hemlig efter att
ferrari gjort det Dock känns det rätt långsökt iom att hemlig var ulv? inte skulle väl ledarvargen följa en sådan röst- även om en lyamedlem lagt sin röst där? Så naje känns ju inte särskilt troligt tycker jag i alla fall. Troligare känns det i så fall att både Ferrari och Habina torde vara goda - men inget jag vill skriva i sten- men ingen av de två känns som särskilt misstänkta för stunden
Mer intressant är det i så fall att
blacksmithfarm lägger en röst på habina som följs rätt raskt av
Lenis
Här kan det vara så att BSF är ulv som ledarvargen Lenis i så fall följer. Eller att båda är ulvar som faktiskt gör ett räddningsförsök av hemlig? Men då borde väl verkligen hemlig lagt sin röst på Habina och inte snurrfian å andra sidan

Båda kan ju också vara goda förstås, eller en av dem god och den andra ond.
Jag funderar också över om hemlig ändrade röst från
Niyama för att hon kanske trodde att Niyama var ledarvargen? Och inte bara för att rädda sig själv? Och som flera andra funderat över - varför ändrade hemlig inte röst till habina?
Ledarvargen kan också ha "struntat" i att fälja en ulvs röst - eller rent av lagt en röst på en ulv i slutet för att visa sig
Jag funderar vidare över om inte ledarvargen inte istället försöker visa sig genom sina teoriinlägg? Skriva om de i lyan så det ska framgå att den "vet" vilka de är? Där beror det ju på vilka som är i lyan hur de kan uppfatta det.