Bukefalos 28 år!

Julen varar väl till...?

Thaliaste

Trådstartare
Ikväll åkte alla julsaker, stakar och stjärnor ner och får vila i kartongerna till nästa jul. Men i mina kvarter har jag varit en av få som fortfarande har haft dem uppe. Vad hände med tjugondag knut?
Har semlorna tagit över...? :p
 
Jag gillar ljusen, tomtar och sånt orkar jag inte med. Men jag har stjärnor och stakar. Däremot tror jag att folk är klara med julen vid nyår. Då tar man bort julen och börjar på nytt år liksom. Nya starka tag och ordning i bostaden.
 
Här i byn är de flesta (inklusive jag) Knutblinda. Det kan omöjligt vara dags att plocka undan redan. :angel:

Jag är inte så förtjust i julen i ärlighetens namn, men det är ju så mörkt... Tänker nog "glömma" att plocka ner ljusen nån vecka till. :o
 
Jag har tänkt exakt samma sak och skäms nästan lite grann för att jag fortfarande har granen uppe... Tänkte ta ner allt på lördag jag, för i veckorna har jag annat att lägga energin på!
 
Jag har sparat min stora stjärna i vardagsrumsfönstret men den är så vacker så den får vara kvar ett tag till. Sedan har jag två nissar kvar i hallen men dom är vita och gråa och vackra så dom får också hänga med ett tag till.

Granen blev naken idag, jag klädde av honom! Packar den imorgon.... orkade inte mera när jag var klar med den, allt annat är nerplockat!
 
Min gran åkte ut i lördags, den hade blivit litta lissen så den fick åka ut. MEN allt annat sitter kvar, stjärnor, stakar, gardiner (äger inga tomtar) mest för jag tycker det ser så mysigt ut och när man går upp på morgonen eller ligger i soffan på kvällen så ger dem sådär lagom mycket och mysigt sken.. Dessutom ska köket och vardagsrummet renoveras om två veckor ca så jag orkade inte plocka ner för att byta mot annat när halva nedervåningen ändå ska packas i lådor snart..
 
Här finns inget att plocka ner. Eller ja, gardinerna i köket är lite juliga, och kökshanddukarna. De byts ut allteftersom.
Har två virkade snögubbar också, men de får stå framme året om. Tänkte byta ut deras halsdukar mot en blomsterkrans längre fram i sommar.
Inte satt upp en enda ljusstake i år.
 
Jag plockar ner på lördag. Hade inte tid igår. Jag tror att det är den allt mer utbredda (o)vanan att julpynta fullt ut redan till första advent som gör att folk ledsnar och plockar undan redan i mellandagarna.
 
Jag tar runt trettondagen. Då är jag klar med julen. Dessutom var granen också färdig. Torr och inte alls fin längre. Så det kändes bra!
Plockar fram grejerna till första advent (gran dock några dagar innan julafton) så till trettondagen känns det färdigt liksom, även om jag älskar allt som hör julen till inklusive julpynt.

Förr så började man fira jul på julafton så då är det inte alls lika långt till tjugonde dag knut. Men nu börjar man ju fira långt innan det så jag förstår att folk tröttnar efter nyår.
 
Själv plockar jag bara bort stjärnorna och stakarna (har ändå inga tomtar osv framme), men ljusslingan på verandan får nog vara kvar ett tag till, rätt mysigt att komma hem till den tänd. :)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 384
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 247
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 956
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 744
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp