Bukefalos 28 år!

Julio Mariner xx

Sv: Julio Mariner xx

Vi har ett 3 års sto e. Speyksbosch Nando han är en riktig topphingst, han är nu exporterad till Schweiz. Själv har han tävlat NAT ponnydressyr på högsta nivå.
Var rädd om det stoet hon har högt avelsvärde.
 
Sv: Julio Mariner xx

Rodde
Planetspringare


Reg.dat: Sep 2001
Ort: Småland
Inlägg: 2 183 Sv: Julio Mariner xx

--------------------------------------------------------------------------------

Wester Aikemas är ett stuteri namn, dom har mig veteligen ingen hemsida.
Har ditt sto ett namn är det lättare att veta vem hon är.

Speyksbosch Nelson är verkasam i Tyskland nu men är född i Holland och är godkänd NWR hingst i Holland men även godkänd i Tyskland.

Han stod på Bodenthal stuteriet i Tyskland men är förmodligen såld då dom ska enligt utsago sålt alla sina ponnyer.

Wester Aikemas Adios som är en av de mest godkända Wester Aikemas ponnyerna är godkänd hingst som tävlar på landslags nivå och även han såld från Holland till England. Han tävlar dressyr.



jo hon heter Wester Aikemas Bernadette ;)
men jag hittar inget om henne hon e ju inte känd el nåt, jag tror hon importerades till sverige ganska tidigt :(

jag köpte henne i höstas och hon kunde inte mycket så hon har nog blivit omkring såld i sverige för hon har en jäkla kapasitet och om nån bra sett det tror jag inte att hon blivit såld :love:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Julio Mariner xx

trazel
Universumkastare




Reg.dat: Jul 2001
Ort: Västmanland
Inlägg: 7 752 Sv: Julio Mariner xx

--------------------------------------------------------------------------------

Vi har en C-ponny e. Speyksbosch Nando - Julio Mariner xx. Så hon är väl ett av resultaten när han sattes in i ridponnyaveln. Liten och nätt, rör sig trevligt och hoppar riktigt bra, dessvärre har hon inte hjärnan där hon borde för att bli en riktigt bra tävlingsponny, därför har hon hamnat på ridskola nu.



vilken ponny pratar du om???
 
Sv: Julio Mariner xx

Han hade en avkomma med i WC-finalen i hoppning igår, hästen Callisto tävlandes för Canada med Jill Henselwood!

För den som missade det så citerar jag Hr. Svanlund "den är efter Julio Mariner konstpaus* den har jag ALDRIG hört talas om"....

Mer om Julio
 
Sv: Julio Mariner xx

Jag har en avkomma:)
Voorwijk's Bambi heter hon, imp Holland. f-97.

l_a8764b793ef6b6765a49d0e854345dec.jpg
 
Sv: Julio Mariner xx

vilken ponny pratar du om???

Coelenhage's Martha heter hon. Importerad från Holland (förvånande när det är en Coelenhage's-ponny va?) F. 96. Vet inte vad hon gjort i Holland tidigare, men hon är säkert tävlad något. Hon är väldigt trevlig, men vill inte alltid på tävling. Så det finns säkert någon anledning till att hon var så billig. ;)
 
Sv: Julio Mariner xx

Vi har ett 3 års sto e. Speyksbosch Nando han är en riktig topphingst, han är nu exporterad till Schweiz. Själv har han tävlat NAT ponnydressyr på högsta nivå.
Var rädd om det stoet hon har högt avelsvärde.

Det ska nog bli någon liten fölis i framtiden. Nu har hon fått en ryttare som passar henne perfekt, så nu har det faktiskt börjat fungera på tävling! Hon kanske kan skrapa ihop lite resultat nu också så blir avelsvärdet högre ändå. :)
 
Sv: Julio Mariner xx

Vi har ett 3 års sto e. Speyksbosch Nando han är en riktig topphingst, han är nu exporterad till Schweiz. Själv har han tävlat NAT ponnydressyr på högsta nivå.
Var rädd om det stoet hon har högt avelsvärde.

jo, min ponny hon e halv bror med Nando så jag hoppas att hon har lit potensial i framtiden ;)
 
Sv: Julio Mariner xx

jag hittade en ponny som kommer från samma stuteri som min ponny, mer vet jag inte och hon heter Wester Aikemas Betske
det e en exakt kopia hon har precis som min ponny halvstrumpa på vänster bak och man kan även se en lite kronrand på höger fram :P
jag trodde att jag blivit galen när jag så Betske jag var sten säker på att det var Bianca, jag skulle vilja veta vad betske har för täcken i pannan?? om hon skulle ha sammma som bianca skulle det va kusligt :S
http://www.nwpcs.nl/UserFiles/Image/Wester Aikemas Betske.jpg
kolla in hemsidan
 
Sv: Julio Mariner xx

Jag har också en c-ponny efter Speyksbosch Nando :)
 
Sv: Julio Mariner xx

Vad snygg han var, förstar att han användes i ridponnyaveln. För övrigt - kom igen Svanlund, sa okänd är han väl inte, Julio Mariner?;)
 
Sv: Julio Mariner xx

Martha är en jätte fin ponny, har henne nu och vi tävlar dressyr i lc-lb och hon är jätte trevlig, men i hoppingen vill hin inte alltid, men på hopp träningar är hon jätte duktig:)
 
Sv: Julio Mariner xx

Coelenhage's Martha heter hon. Importerad från Holland (förvånande när det är en Coelenhage's-ponny va?) F. 96. Vet inte vad hon gjort i Holland tidigare, men hon är säkert tävlad något. Hon är väldigt trevlig, men vill inte alltid på tävling. Så det finns säkert någon anledning till att hon var så billig. ;)

jag har martha nu och vi tävlar dressyr i lc-lb vi ska göra våran debut på lördag, hon är jätte fin och hoppar som en gud på träningar men på tävlingar vill hon inte riktigt, men vi satsar på dressyren där hon oxå är riktigt fin:)
 

Liknande trådar

Avel Hej! Någon annan med en avkomma från fina glamourdale? Hur går det för er? Är ni nöjda? Hur är psyket hos dom? Har själv en 6årig...
Svar
2
· Visningar
1 091
Senast: adrikkens
·
Kropp & Själ Hej alla! Jag har tänkt höra med vården också, men kan ju fråga om ev personliga erfarenheter först... Jo, jag har vissa månader...
2
Svar
20
· Visningar
1 183
Senast: Rosett
·
Skola & Jobb Hej Har landat i insikten att nuvarande bana - vården - inte är min grej. Det är inte så kul längre. Det är dags o byta, plugga är...
Svar
18
· Visningar
1 257
Senast: manda
·
Övr. Hund Hej alla! Jag skriver med hopp om att få lite klarhet i vad som gäller angående att gå, d.v.s. lägga spår eller helt enkelt promenera...
2
Svar
20
· Visningar
964
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp