Julklapp medryttare?

Pialotta

Trådstartare
Brukar ni medryttare köpa julklapp till hästägaren? Eller köper hästägaren till er?
Är det ok att få en men inte ha köpt en tillbaka?

Vad brukar det vara i julklapparna?
 
Jag som ägare gav min medryttare en lektion i julklapp (hon fick välja så betalade jag, inte att jag höll lektion).
I år vet jag dock inte vad jag ska ge :(.
 
Jag har aldrig gett medryttare julklappar, däremot gav jag min hästs fodervärdar en liten julklapp förra året. Är där någon gång i veckan och rider, så vi har bra kontakt.
 
Jag har gett mina medryttare julklapp! Presentkort på lokala hästaffären slår aldrig fel. Summan spelar ingen roll, välj vad du har råd med. Hade jag haft en medryttarhäst hade jag velat ge något för att visa min uppskattning. (Jag ger till sambon, mina föräldrar och vår hyresgäst i nuläget).
 
Jag har gett mina medryttare julklapp! Presentkort på lokala hästaffären slår aldrig fel. Summan spelar ingen roll, välj vad du har råd med. Hade jag haft en medryttarhäst hade jag velat ge något för att visa min uppskattning. (Jag ger till sambon, mina föräldrar och vår hyresgäst i nuläget).
Och självklart är det okej att få utan att ge tillbaka! Mina medryttare har gett mig julklapp en gång tror jag. Jag har nog gett 3-4 gånger.
 
Jag har köpt något till min medryttare, första julen som vi har en och jag vill visa lite uppskattning för att hon tar så bra hand om hästen. :heart

Nu kom jag på en sak som jag tror hon blir glad över, men annars hade jag gärna gett henne en träning med hästen för någon av mina tränare eller kanske presentkort på hästaffär.

Förväntar mig absolut ingenting tillbaka!

Vill du ha tips så skulle jag i alla fall bli lika glad om hon köpte något gott till hästen som något till mig, alltså det behöver verkligen inte vara mer än en påse godis, äpplen eller morötter eller nått.

Brukar även köpa julklapp till stallägaren :)
 
Jag har som medryttare ibland gett finare choklad till ägaren eller något fint eller gott till hästen. En medryttarhäst jag hade då hade vi jättebra kontakt och började umgås mer privat också för att vi trivdes i varandras sällskap. Då gav jag lite mer i julklapp och hon gav även mig men då var det ju mer på nivån att vi hade blivit riktigt goda vänner också.
 
Brukar ni medryttare köpa julklapp till hästägaren? Eller köper hästägaren till er?
Är det ok att få en men inte ha köpt en tillbaka?

Vad brukar det vara i julklapparna?

Jag brukade köpa present, tycker det är trevligt att ge något. En fin chokladask med kort, ett par nya lite finare ridhandskar, hemgjord fudge och kola i fin förpackning, en flaska vin... något sådant. Det låg kring 100-200 kr sådär.

En stallägare gjorde alltid superfina kalendrar med bilder på alla hästarna från olika årstider. :love:
 
Jag har en tjej som hjälper mig att rida och tävla min häst. Hon fick en ridupplevelse där vi åkte iväg och red på högt utbildade PRE hästar. Fick prova galoppombyte, spansk skritt, piaff och passage. Vi fick en fantastisk dag ihop och hade så kul!
Jag väntade mig inte att få något tillbaka, men fick en prenumeration på en hästtidning!😀
 
Jag brukar ge till mina medryttare. När jag var ung och själv medryttare så fick jag både julklapp och påskpresent och jag blev så glad så jag fortsatte när jag själv blev hästägare.

Oftast har jag inte så gott om pengar så i år till exempel får dom bara lite hemmagjort julgodis.
Något år har jag gett presentkort, något annat år en låda med diverse saker tex strumpor, ljus lite bra ha grejer, någon gång korg med godsaker.
Jag förväntar mig absolut ingenting tillbaka jag vill bara visa min tacksamhet till bra och pålitliga medryttare men jag brukar oftast få något jag också.
 
När jag hade medryttare på min shetlandsponny (ett barn) köpte jag ett rosa schabrak till henne som hon kunde använda till ponnyn. Det var något hon hade önskat sig, och eftersom ponnyn ärvde mina gamla ponnyschabrak (och jag inte alls är den rosa typen) var det inget som fanns sen tidigare. De köpte också något litet till mig (mamman då, det var ju som sagt ett litet barn). Jag hade dock inte förväntat mig något, utan ville ge till henne för att visa uppskattning.

Har aldrig känt behov av att köpa något till stallägare eller liknande på den tiden vi stod installade. Vet att jag gav ett julkort till en stallägare ett år, men det är nog det enda.
 
Brukar ni medryttare köpa julklapp till hästägaren? Eller köper hästägaren till er?
Är det ok att få en men inte ha köpt en tillbaka?

Vad brukar det vara i julklapparna?
Jag ger julklapp till medryttare.
Shettisens medryttare fick ett inramat foto i A4 storlek föreställande just shettisen 😁.
Den andra medryttaren fick en prydnadsfjording förra året.
Vad hon får i år vågar jag inte skriva eftersom hon smyger runt på buke ibland, men jag kan säga så mycket som att det faktiskt inte är hästrelaterat..
 
Jag brukade ge min hästägare julklapp, ett presentkort eller så oftast. Jag brukade få något av henne med tror jag, minns ett set från Body shop bland annat :)
Åh, presentkort var en bra idé. Synd att det inte hinner komma innan jul, men det kommer ju innan nyår i alla fall :).
 

Liknande trådar

Gnägg Snart är det jul! Jag är redan i julmode och lyssnar ivrigt på julmusik och planerar för julen tillsammans med Halle. Hur brukar ni...
Svar
16
· Visningar
1 116
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 348
Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 515
Kropp & Själ Hjälp, Jag har en kompis i USA som jag arbetat ihop med för ett antal år sedan, nu vill jag hitta på någon bra julklapp till henne. Hon...
Svar
18
· Visningar
669
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp