Julklappar

Ja jag hoppas att hon ska bli glad!
Har skrivit dit mina egna små tips också så den blir riktigt personlig. Tar ett tag att göra men tror att det är värt det!
Finderar nästan på att beställa ett exemplar till mig själv också så att jag har alla recept samlade på ett och samma ställe.

Det tror jag säkert hon blir! =).
 
Tänkte försöka hitta en bok med recept på brödbak till min man. Det är hans grej. Tar gärna emot tips. Enkla recept. Han bakar gärna men inget för komplicerat. Han gör gärna scones eller källarfranska men skulle vilja testa på lite annat som inte är så hemskt mycket svårare. Så underbart att vakna till himmelsk bröddoft en söndagsmorgon när han står och bakar :love:

Svärföräldrarna, min syster, min pappa och barnens faster får en bildkalender på barnen som vanligt. Fastern får en dvd med så barnen kan titta på film när hon passar dom för det har hon ingen har vi kommit på.
Syrran köper en hemskt massa skvallerblaskor jämt att jag funderar på en prenumeration åt henne, möjligtvis digitalt för att få det lite mer miljövänligt men jag vet inte om man läser det då?
Någon med erfarenhet?
 
.....
Syrran önskar sig en brödbox, extremt svårt att hitta en fin. Tips?

Vilken stil gillar hon då? :) Jag såg massa fina brödboxar i en Järniabutik, men hittar bara en som jag inte tycker var lika fin på hemsidan. Jag gillar de där man har skärbräda som lock, det tycker jag verkar smart :)
 
Tänkte försöka hitta en bok med recept på brödbak till min man. Det är hans grej. Tar gärna emot tips. Enkla recept. Han bakar gärna men inget för komplicerat. Han gör gärna scones eller källarfranska men skulle vilja testa på lite annat som inte är så hemskt mycket svårare. Så underbart att vakna till himmelsk bröddoft en söndagsmorgon när han står och bakar :love:

Svärföräldrarna, min syster, min pappa och barnens faster får en bildkalender på barnen som vanligt. Fastern får en dvd med så barnen kan titta på film när hon passar dom för det har hon ingen har vi kommit på.
Syrran köper en hemskt massa skvallerblaskor jämt att jag funderar på en prenumeration åt henne, möjligtvis digitalt för att få det lite mer miljövänligt men jag vet inte om man läser det då?
Någon med erfarenhet?
Denna har jag bara hört gott om! Funderar även på att köpa den i julklapp till mig själv. :angel:
 
Tänkte försöka hitta en bok med recept på brödbak till min man. Det är hans grej. Tar gärna emot tips. Enkla recept. Han bakar gärna men inget för komplicerat. Han gör gärna scones eller källarfranska men skulle vilja testa på lite annat som inte är så hemskt mycket svårare. Så underbart att vakna till himmelsk bröddoft en söndagsmorgon när han står och bakar :love:

Svärföräldrarna, min syster, min pappa och barnens faster får en bildkalender på barnen som vanligt. Fastern får en dvd med så barnen kan titta på film när hon passar dom för det har hon ingen har vi kommit på.
Syrran köper en hemskt massa skvallerblaskor jämt att jag funderar på en prenumeration åt henne, möjligtvis digitalt för att få det lite mer miljövänligt men jag vet inte om man läser det då?
Någon med erfarenhet?

Den här boken kanske kan passa? http://www.adlibris.com/se/bok/enkl...adfria-brod-med-och-utan-surdeg-9789127129504
 
Vilken stil gillar hon då? :) Jag såg massa fina brödboxar i en Järniabutik, men hittar bara en som jag inte tycker var lika fin på hemsidan. Jag gillar de där man har skärbräda som lock, det tycker jag verkar smart :)
Lite 50-60-talsstil hade passat henne. Men jag håller med, de med skärbräda som lock är smidiga.
Får kolla var närmsta Järnia ligger:)
 
jag hör till de där som aldrig ger en present utan att det ligger en tanke bakom.
Tidigare har sambon fått
* kalender (då han inte har koll på verken mitt eller hans schema)
* klocka (då han är värdelös på att passa tider)
* Hammare (då huset vi bor i är under renovering och den han hade var för lätt)
* Tid för massage och floating (problem med ryggen)


Men i år är jag helt nollad i vad jag ska ge honom:
* Dottern kommer nog få en burk med kritor och extra glittrigt snöre till paketet.

Annars har vi alltid julklappsspel vid jul, detta för att slippa köpa till alla. Utan alla köper 1 paket av värde 300:- sedan spelar vi om dom. Alla får 1 paket.
Där har jag tidigare köpt.
* Eltandborste och tandkräm
* Kosta Boda skål som jag själv ville ha (och fick)
* En låda med olika korvar, rökt vildsvin och lite småplock från hemorten.

Så där blir det nog vad jag hittar och själv behöver :p
 
Lyckas inte klura ut någon bra julklapp till min pappa!
Vill ge honom något som kan ge lite extra guldkant i tillvaron ( sjukpensionär som lätt blir uttråkad) men samtidigt kan han inte göra allt för aktiva saker p g a sin sjukdom.
Det enda intresset han fortfarande kan utöva är väl egentligen matlagning. ( Förr tyckte han mest om att vara aktiv med trädgård, snickra och liknande.)
Någon som har något bra tips? :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp, Jag har en kompis i USA som jag arbetat ihop med för ett antal år sedan, nu vill jag hitta på någon bra julklapp till henne. Hon...
Svar
18
· Visningar
676
Senast: Flixon
·
Fritid Kära buke, jag behöver ett julklappsrim eller en rebus senast ikväll! Julklappen gäller ett presentkort på äventyrsbadet Kokpunkten samt...
Svar
2
· Visningar
465
Kläder & Bli fin Jag har funderat mycket på vad min sambo ska få i julklapp. Han ligger troligtvis någonstans på autismspektrat och får sensory issues av...
Svar
12
· Visningar
1 265
Senast: Sassy
·
Gnägg Snart är det jul! Jag är redan i julmode och lyssnar ivrigt på julmusik och planerar för julen tillsammans med Halle. Hur brukar ni...
Svar
16
· Visningar
1 125
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp