Bukefalos 28 år!

Jultråden 2021

Åh, han är en utav de där gammeldagsa "elaka tomtarna" fast av nyproduktion. Jag har en kusin till honom här någonstanns. Ett arv efter mormor. Han är också sminkad och ser riktigt jävla lömsk ut!
När jag var barn avskydde jag den men med åren har jag blivit mer kaxig och är iaf inte längre rädd för den.
Jag har också en sån gammal tomte, han bär på en lykta och en hacka. Jag törs inte ens undra vad han ska med hackan till :nailbiting:
 
:love:
16373340453902877218503847391990.jpg
 
Har fuskat lite och gjort min julchoklad ikväll. Det här är inte nyttigt nånstans men så otroligt gott. Men man bör nog inte dricka den dagligen.:p

Recept om någon vill testa per portion.

100 gram mörk choklad
1 dl flytande vispgrädde
1 dl mjölk
1 msk socker
cointreau
vispad grädde

Bryt chokladen i mindre bitar och blanda med mjölk, vispgrädde, socker i en kastrull och rör tills chokladen är smält. Smaksätt med cointreau 4 cl brukar vara lagom att utgå ifrån men ta mer om du vill ha tydligare spritsmak.

Häll upp i en kopp och toppa med vispad grädde. Njuuut.😍
 
Senast ändrad:
Ooh! Jag har (helt utan ansträngning) övertalat min vän och chef att ta med en vän och kollega och komma till mig i bushen för att äta jultallrik. Nu är datum spikat till nästa fredag!:banana: Och de tar med julkasse från Melanders, dvs mest riktigt bra fisk.

Jag känner att novent framskrider perfekt. Trodde jag skulle bli utan julbord i år också pga skröppel, men voilà. :love:
 
Idag ska jag iväg och kolla på julpynt till öppna spisen! Har tänkt mig bordsgran, tomtefar ,tomtemor fina julgranskulor, kanske en halmren och om jag kan hitta någon fin ljusstake till värmeljus i form av snölykta eller liknande att ställa inne i öppna spisen. Så får bomull bli snölandskap.:) Har iallafall en tanke i huvudet om hur det ska se ut.
 
Haha vill kanske mest ha bekräftelse att jag inte är helt galen :laugh:

Har redan pyntat sovrummet, hallen på övervåningen och toaletten. Men köket och vardagsrummet är roligast att pynta :bump:
Har inte så jättemånga fönster i mitt lilla hus, så det går rätt fort. Men nu har jag hängt upp två stjärnor och ställt fram två ljusstakar. Längtar nästan efter mörkret nu..... :D ALLA fungerade också - kryss i taket :p !
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 518
Senast: Angel
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok *Ler sött och fladdrar med ögonfransarna" 6 maj Arcus "Steg till arbete" - ett drömscenario om arbetsterapeuter och arbetskonsulenter...
Svar
2
· Visningar
355
Senast: IngelaH
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
837
Senast: Squie
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
24 029
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp