Just nu är jag irriterad på... Del 4

På vuxna människor som beter sig som ignoranta och tjurskalliga småbarn, usch och blä och fy vad förbannad man blir även om man egentligen bara borde ignorera dom..
 
Ingen som har varit grinig på tre månader! :eek::D

Jag är irriterad på att järnvägen är så jävla eftersatt. Jobbar ju som lokförare och nu på morgonen har halva banan mellan Uppsala och Tierp havererat. Tog mig upp till Gävle med mitt tåg, men nu verkar det vara tvärstopp. Ingen vet nåt och det finns ingen prognos på nånting, och trots att alla jobbar så gott dom kan så är det galet många resenärer som blir lidande. Och eftersom att det inte finns nån prognos finns ingen uppgift åt mig, ifall jag plötsligt behövs på annat håll, så här sitter jag och är oduglig. Ska strax ge mig ut till plattformen för att försöka informera så gott jag kan, och hoppas att jag inte blir lynchad på kuppen.
 
På min knäppa kropp som tydligen tycker att jag ska ha mens 3 gånger på raken med bara nån veckas mellanrum mellan gångerna.
 
Jag är irrterad på värken efter att jag opererade ut min andra visdomstand i torsdags. Det gör så fruktansvärt ont att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Sitter och väntar på att värktabletterna ska bita och typ gungar fram och tillbaka.

Sen är jag också irriterad på folk (tjejer är överrepresenterade här) som tror det äe gulligt att vara blåst. Nej, det är inte gulligt att vara pantad... Har du en kille som tycker du är söt när du framstår som en trög fitta så ska du byta kille...
 
Just nu är jag irriterad på en kille som försökte ragga på mig när jag var på systembolaget, han snackade inte bra svenska och bröt på engelska. Fattade inte heller vinken när jag artigt men tydligt försökte visa att jag inte var intresserad. Blev inte mycket handlat innan jag for ut ur butiken i full fart för att slippa eländet, han följde typ efter mig så länge jag var kvar i butiken. :banghead:
 
På att jag glömde körkortet hemma, tog inte med mig någon mat vilket gör att jag är svinhungrig nu.
Kom till dagis i morse och de har slarvat bort sonens regnjacka, toppen när det regnar idag.
Han har inte fått någon krok än så man vet aldrig var man ska hänga kläderna, de sparade uppenbarligen inte mitt nya nr trots att de fått det och har inte registrerat mina nya tider trots att sonen gått dem tiderna i en vecka redan.
Att jag aldrig lyckas få ett jäkla jobb så tvingas gå på försörjningsstöd, sitter på deras jäkla aktivitet (AME) hela dagarna och ska söka jobb. Det kunde jag ju göra, om de kunde ha datorer som fungerar! :banghead: När man sedan påpekar det för handledaren att det faktiskt borde gå att skriva ut även från en laptop (som ju är kopplad till nätverket) ser människan ut som O_o PDF fil vet människan inte ens vad det är. Skjut mig nu.
Frågade efter deras datatekniker så man får prata med någon som faktiskt förstår vad jag pratar om.
Dessutom åker volymen på musiken upp och ner hela tiden trots att jag inte rör någonting.
Dessutom varnas det för vägpirater på exakt den sträcka jag kör ensam varje dag. Känns ju tryggt och bra.
 
Senast ändrad:
På att folk verkar tro att jobbsökande är det enda man kan prata om numer. Är ett evinnerligt tjatande på alla man känner så fort man träffar dem.
Kan folk bara släppa det en dag åtminstone? Prata om någonting annat någon gång?
 
På att folk ska ge kritik om saker när de inte kan själva.
Sjöng en låt på en karaokeapp, lät min mor lyssna. Istället för att faktiskt lyssna på hela låten så stängde hon av efter två ord och talar bara om hur fel det var. "Såhär ska det vara" (sjunger falskt som attan och fel text )
Jag var nöjd med min prestation (det har låtit MYCKET värre, tro mig) men tydligen uttalar jag inte orden rätt eller följer melodin rätt heller.
Låter det så illa? :(
http://www.smule.com/p/441069882_211899500
 
På att folk ska ge kritik om saker när de inte kan själva.
Sjöng en låt på en karaokeapp, lät min mor lyssna. Istället för att faktiskt lyssna på hela låten så stängde hon av efter två ord och talar bara om hur fel det var. "Såhär ska det vara" (sjunger falskt som attan och fel text )
Jag var nöjd med min prestation (det har låtit MYCKET värre, tro mig) men tydligen uttalar jag inte orden rätt eller följer melodin rätt heller.
Låter det så illa? :(
http://www.smule.com/p/441069882_211899500

Vill du ha ett ärligt svar?
 
Ja inte förutsatte att någon skulle ljuga alla fall

Min fråga var nog lite klumpig, men jag uppfattade ditt inlägg lite som att du kanske mest bara ville beklaga dig över din mammas reaktion, och inte egentligen undrade hur vi tycker att det låter...

Jag säger inte att din mamma har rätt, men du träffar inte riktigt tonerna och det låter då falskt, helt enkelt.
 
Min fråga var nog lite klumpig, men jag uppfattade ditt inlägg lite som att du kanske mest bara ville beklaga dig över din mammas reaktion, och inte egentligen undrade hur vi tycker att det låter...

Jag säger inte att din mamma har rätt, men du träffar inte riktigt tonerna och det låter då falskt, helt enkelt.
Nej det vet jag, absolut behöver jag jobba med att bli bättre på att träffa toner. Men tro mig, det där är bra jämfört med hur det har varit :angel::D
 
När man står i kö i matvarubutiken och personen bakom tror att det går fortare för dom om de kryper upp i häcken på mig.. Och sen ska de gärna stå precis brevid när jag slår in koden... :devil:
 
När man står i kö i matvarubutiken och personen bakom tror att det går fortare för dom om de kryper upp i häcken på mig.. Och sen ska de gärna stå precis brevid när jag slår in koden... :devil:
Sådant är så vansinnigt irriterande.
Likaså folk som ska stå kvar vid kassan och prata, fixa med kort osv fast de redan har betalat. Istället för att flytta på sig och släppa fram folk.

Irriterad på allt strul och min huvudvärk
 
Just nu är jag mest irriterad på att bilj***eln vågade få en 2:a på besiktningen idag.:mad: Å andra sidan har hon gått 42'000 mil så det gör nog ändå ingenting om det inte alltid är blanka papper.
Något annat jag är irriterad på är att min livmoder hatar mig och alla kvinnor vet ju hur det kan kännas.:yuck:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp