Kabel mellan TV --> dator

Modest

Trådstartare
Finns det någon sådan (och vad kallas den)?
Så att man t.ex kan titta på en film som ligger i datorn, fast på tv-skärmen?
Eller måste jag bränna över på skiva och titta i DVD:en?

:banana:

Sv: Kabel mellan TV --> dator

Hmm, det var lite svårt eftersom alla bilder hade "utgått".

Sv: Kabel mellan TV --> dator

det beror helt och hållet på vad det är för dator du har. vanligast är väl s-video, sen finns det vga, dvi, hdmi och lite andra halvmysko kabeltyper. men absolut vanligast är svideo. en 4polig kontakt, oftast gul, ser lite ut som muskabeln. finns i vivo variant också (video in-video out) och då har den 8 eller 9 poler istället, fortfarande gul. men för tv-ut funktionen så är det bara den 4poliga kabeln du behöver använda. den passar i båda standarderna.

Liknande trådar

IT & mobiler Någon här som vet om man kan göra något åt att laptopens bildskärm tappar ljusstyrka? Kan man åtgärda eller byta ut skärmen på något...
Svar
2
· Visningar
180
Senast: MJLee
·
IT & mobiler Jag har ingen dator hemma men tycker jag behöver något att skriva på. Jag har ju min jobbdator på jobbet och så telefon, har därför...
Svar
12
· Visningar
419
Senast: Anna-Bella
·
IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del... 2
Svar
24
· Visningar
1 055
IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler... 2
Svar
25
· Visningar
822
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka