Kabeltv behövs box?

Spirit

Trådstartare
I lägenheten finns kabeltv för 79kr månaden, nu undrar jag om jag behöver någon form av box för att kunna se mina kanaler.
Eller det är bara att plugga in tv:n & börja zappa?

För 12 år sedan då jag bodde i lägenhet sist var det på det viset, men nu har jag levt med parabol ute på landet i väldigt många år & känner mig helt novis på detta.

Hade helst haft någon form av inspelningsfunktion då jag jobbar mycket kvällar & helger därav missar alla program jag vill se.
Här har jag en inspelningsbar box inställd på serieinspelning & kunnat titta när jag haft tid.
Dock kommer den bli kvar då jag inte tänker skruva ned parabolen från taket på gården utan låter det bli kvar hos ex sambon.

Eller jag måste köpa någon form av box för att kunna nyttja mina kabelkanaler?

Är alldeles villrådig & vet knappt vad jag pratar om ;)

Sv: Kabeltv behövs box?

Det brukar vara några fler kanaler än 1,2,4an men vill man ha ännu fler blir det nog en box.
Jag har ca 10 i väggen men vill ha mer än så, typ 40 :laugh:

är det analog kabeltv så behöver du ingen box, är det digital behöver du... i flerfamiljshus brukar ett basutbud finnas som ingår i avgiften/hyran och då brukar en box inte behövas, kompletterar man med eget utbud behövs oftast en box.

kabeltvleverantören kan leverera en box/inspelningsbar box om du behöver en sådan, vilket jag med största sannorlikhet tror att du behöver, om du inte har en inbyggd i tvn, alternativt vill ha en med funktion att spela in.

Aha.

Hade boxer tidigare tills vi gick över till parabol.
Får se vad basutbudet är i lägenheten.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka