Känsliga personuppgifter

Hur? Har bott på landet i mer än tio år, och trodde jag visste vilka grannar jag har, och deras ungefärliga ålder. Men 97-åringen har gått under min radar hela tiden.
Jag bor i lägenhet och där radar de prydligt upp alla som bor på vilken våning och hur gamla de är osv. Väldigt exakt O_o:cautious: Perfekt för att ta reda på i vilka lägenheter det bor möjliga ömtåliga äldre personer ... :meh:
 
Jag bor i lägenhet och där radar de prydligt upp alla som bor på vilken våning och hur gamla de är osv. Väldigt exakt O_o:cautious: Perfekt för att ta reda på i vilka lägenheter det bor möjliga ömtåliga äldre personer ... :meh:
Det står på ett ställe på sidan att äldsta grannen är 100 år. Jag började fundera och tyckte att hen var väldigt fräsch för den åldern. På annat ställe på samma sida är hen bara 88 år, förvisso inte purungt det heller men 100 bast och ro runt hus, greja att röja trädgård osv är ju lite kaxigt :p
 
Jag måste säga att jag blir lite förvånad av denna tråden, många här som t.ex. kört för fort.

Tycker Buke överlag har en viss dunka-varandra-i-ryggen-gör-aldrig-något-fel anda rätt ofta. Det kan verka väldigt präktigt både på häst, hund, katt och här inne på allmänt.

Ofta är det någon som stör sig/ undrar något och då är det många som bedyrar att de ALDRIG skulle göra fel/ olagligt o.s.v.

Bara ett konstaterande från min sida.
 
Jag tycker den här MrKoll är extremt roande, i synnerhet med den här trådens upprördhet över den som bakgrund. Alltså, missförstå mig rätt, jag tycker sajten verkar vara taffligt gjord, men jag ifrågasätter inte dess rätt att publicera de uppgifter de gör.
Jag kan tycka attt många på sociala medier själva utlämnar sig själva på mer explicit sätt än vad denna sajt gör.

I jallajallafall, så undrar jag vem Kalle Johansson är? Nån som vet? Han ligger ETTA på topplistan över mest sökta person! Han är 29 år och bor i 'annorlunda boende' - fängelse eller?
Kalle (inräknat sig själv) har 24 personer som grannar. Av dessa har 11 personer betalningsanmärkningar - en av dom har 35 stycken .

Detta var riktigt spännande ju!
 
Jag tycker den här MrKoll är extremt roande, i synnerhet med den här trådens upprördhet över den som bakgrund. Alltså, missförstå mig rätt, jag tycker sajten verkar vara taffligt gjord, men jag ifrågasätter inte dess rätt att publicera de uppgifter de gör.
Jag kan tycka attt många på sociala medier själva utlämnar sig själva på mer explicit sätt än vad denna sajt gör.
I mitt fall tycker jag faktiskt att det är en aning upprörande. Jag tycker inte det känns helmysigt att det står att jag är åtalad i brottmål om en potentiell arbetsgivare, date, hästsäljare etc läser det eftersom det öht inte stämmer.
 
Jag tycker den här MrKoll är extremt roande, i synnerhet med den här trådens upprördhet över den som bakgrund. Alltså, missförstå mig rätt, jag tycker sajten verkar vara taffligt gjord, men jag ifrågasätter inte dess rätt att publicera de uppgifter de gör.
Jag kan tycka attt många på sociala medier själva utlämnar sig själva på mer explicit sätt än vad denna sajt gör.

I jallajallafall, så undrar jag vem Kalle Johansson är? Nån som vet? Han ligger ETTA på topplistan över mest sökta person! Han är 29 år och bor i 'annorlunda boende' - fängelse eller?
Kalle (inräknat sig själv) har 24 personer som grannar. Av dessa har 11 personer betalningsanmärkningar - en av dom har 35 stycken .

Detta var riktigt spännande ju!
Fattar inte hur det kan vara så kul att människor känner sig utsatta? Taskig människosyn tycker jag.
 
+ alla som funderat

Det står uttryckligen på sidan att de listar: "ekonomisk information, förekomster i brottmål, utbildade sjuksköterskor och läkare samt fordonsinnehav, legitimerade lärare och inkomster för grannskapen".

Så nu kan vi sluta spekulera i vilka yrken som de har med ;):D.
Fast de visar fler yrken än dessa. Mitt yrke står på min sida och jag är inte läkare, ssk eller lärare.
 
I jallajallafall, så undrar jag vem Kalle Johansson är? Nån som vet? Han ligger ETTA på topplistan över mest sökta person! Han är 29 år och bor i 'annorlunda boende' - fängelse eller?
Kalle (inräknat sig själv) har 24 personer som grannar. Av dessa har 11 personer betalningsanmärkningar - en av dom har 35 stycken .

Detta var riktigt spännande ju!

Det var han som blev skjuten av polis när han började vifta med vapen efter ett trafikbråk i Halland häromveckan.
 
Fast de visar fler yrken än dessa. Mitt yrke står på min sida och jag är inte läkare, ssk eller lärare.
Ja, alltså jag jobbar inte där så kan inte säga så mycket utöver vad som står på hemsidan.
 
Halvt off topic:
Den där sidan man kunde beställa domar från, som jag också minns nu..
Har jag drömt det eller plockades inte den ned pga något som inte "stod rätt till" eller har jag drömt ihop det? Jag har för mig den inte fanns jättelänge?
Om du syftar på lexbase så är den absolut igång
 
Jag tycker den här MrKoll är extremt roande, i synnerhet med den här trådens upprördhet över den som bakgrund. Alltså, missförstå mig rätt, jag tycker sajten verkar vara taffligt gjord, men jag ifrågasätter inte dess rätt att publicera de uppgifter de gör.
Jag kan tycka attt många på sociala medier själva utlämnar sig själva på mer explicit sätt än vad denna sajt gör.

I jallajallafall, så undrar jag vem Kalle Johansson är? Nån som vet? Han ligger ETTA på topplistan över mest sökta person! Han är 29 år och bor i 'annorlunda boende' - fängelse eller?
Kalle (inräknat sig själv) har 24 personer som grannar. Av dessa har 11 personer betalningsanmärkningar - en av dom har 35 stycken .

Detta var riktigt spännande ju!
Fast det är väl en jäkla skillnad på att själv publicera eventuellt utlämnande saker på nätet och att någon annan tar sig friheten att göra det? Högst troligt är det inte de som publicerar extremt känsliga uppgifter om sig själva som tycker det här känns obehagligt heller, så jag förstår inte relevansen.
Bara för att det finns de som utlämnar sig själva på sociala medier så ska alla ta den här typer av sajter med en klackspark? Känns ju minst sagt som ett udda sätt att tänka på.
 
Överklagade du? Jag överklagade hela vägen upp till rätten, skulle tippa på att det är anledningen (mannen åkte också dit på fortkörning för ett par år sedan, det finns inte heller med, men han hade dock ett körkort från annat EUland då).
Nej, jag körde om en polisbil i 130 på motorvägen under perfekta förhållanden. Det var bara att erkänna och vara ångerfull.
 
Mrkoll är verkligen i rampljuset.Integritetskränkande,utlämnande av personer med ibland helt felaktiga uppgifter.Ett hopkok av påstådd och troligen osann statistik om hur många som besökt dig denna månad etc. Brottsyftningen i ingressen på webbplatsen är kanske den mest avskyvärda och spekulativa.En tragisk historia med samtidigt detta kommersiella syfte.
Bolaget är anmält till Datainspektionen och JK och är verkligen under lupp.
 
Jag har aldrig tidigare tagit den här siten mrkoll med humor.Nu måste jag inse att i all denna skit som sidan representerar och efter att ha läst era inlägg så kan man faktiskt skratta åt skiten också.
Tyvärr så står GDPR sig slätt mot tryckfrihetsförordningen och mrkoll har betalt hela 300 kr för ett utgivningsbevis som i alla fall gör honom till en rolig gubbe.
Lagen måste ändras så vi slipper sådana här figurer som kan ställa till tragik.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp