Köpa toalett

BernT

Trådstartare
Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska man köpa till delar? Att sitsen inte ingår vet jag men är det mer saker som ska in?

Vad är rimligt pris för en toalett? Detta är till vårt ”extra-badrum” så behöver inget tjusigt 😎

Tänkte beställa denna
https://www.vvsochbad.se/ifo-cera-toalett-vit-472265

Vet att jag kan ringa hantverkaren men jag tänkte försöka själv först.
 
Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska man köpa till delar? Att sitsen inte ingår vet jag men är det mer saker som ska in?

Vad är rimligt pris för en toalett? Detta är till vårt ”extra-badrum” så behöver inget tjusigt 😎

Tänkte beställa denna
https://www.vvsochbad.se/ifo-cera-toalett-vit-472265

Vet att jag kan ringa hantverkaren men jag tänkte försöka själv först.
Nu har jag inte någon större erfarenhet av att köpa toaletter... Men det jag tänker en ska fråga sig är snarare hur den passar till de anslutningar man har i badrummet?
Beroende på hur de matchar kan man väl råka ut för allt från att det är någon liten koppling på vattenröret som behöver läggas till eller bytas ut som extra delar, till att den inte går att få in utan att bygga om (typ avloppsrör för nära vägg)
 
Nu har jag inte någon större erfarenhet av att köpa toaletter... Men det jag tänker en ska fråga sig är snarare hur den passar till de anslutningar man har i badrummet?
Beroende på hur de matchar kan man väl råka ut för allt från att det är någon liten koppling på vattenröret som behöver läggas till eller bytas ut som extra delar, till att den inte går att få in utan att bygga om (typ avloppsrör för nära vägg)
Vi bygger helt nytt badrum så kan inte gå efter vad som finns idag. Allt ska rivas ut. Jag mailade hantverkaren och frågade vad jag ska köpa egentligen.
 
Vi bygger helt nytt badrum så kan inte gå efter vad som finns idag. Allt ska rivas ut. Jag mailade hantverkaren och frågade vad jag ska köpa egentligen.
Ja, då blir det ju en annan sak om det inte är enbart toaletten som ska köpas från start. Då är väl saker som utgångspunkt kompatibla också, i alla fall så länge man inte medvetet börjar göra specialval.
 
Min man vägrar en sån haha. Tycker också de är smidiga men det blev tvärnej på det. För min del spelar det ingen roll så han fick bestämma 😄
När vi bytte toalettstol så valde vi en som är lättstädad. Prislappen var ju högre än de vanliga, men i mitt tycke värt att slippa hålla på och torka i alla utsidans vrår.
 
Vi valde också en lättstädad modell, stor skillnad på både utsoda och insida. Allt följde med, även lock.
 
IMG_8211.png
Vi köpte en sån här precis före jul, lättstädad (ingen spolkant) bra pris och jag tycker den ser lite modernare ut med kantiga formen.
 
Vi bygger helt nytt badrum så kan inte gå efter vad som finns idag. Allt ska rivas ut. Jag mailade hantverkaren och frågade vad jag ska köpa egentligen.
De gånger jag köpt tastolar har det mesta följt med? Att sitsen inte skulle ingå har jag hittills aldrig varit med om.

Om det är vanliga avloppsrör och vanliga vattenledningar såkan man i princip installera själv. Då är det bara att ställa dit dem.
Helt nytt kan behöva lite rördragning.
 
Vi har alltid beställt bara toalett och sittring. I övrigt fixar rörmokaren med kopplingar och sånt. Köp en utan spolkant! Mycket lättare att städa.
 
Så värt att lägga en extra slant på mjukstängande siten om det är extra badrum som inte används dagligen kanske det inte är lika nödvändigt.
Jag bli GALEN på min "mjukstängande"
Om jag snabbt behöver fälla ner locket tar det evigheter. Och där står jag med hund i famnen och behöver sätta mig, t.ex.

Jag är nämligen inte ordentlig nog att alltid fälla ner efter mig ;)

När min original sprack så fanns enbart mjukstängande så jag fick ta en sån.
 
Jag bli GALEN på min "mjukstängande"
Om jag snabbt behöver fälla ner locket tar det evigheter. Och där står jag med hund i famnen och behöver sätta mig, t.ex.

Jag är nämligen inte ordentlig nog att alltid fälla ner efter mig ;)

När min original sprack så fanns enbart mjukstängande så jag fick ta en sån.
Mitt största problem är att jag släpper ner vanliga lock så de smäller igen numera :D
 
Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska man köpa till delar? Att sitsen inte ingår vet jag men är det mer saker som ska in?

Vad är rimligt pris för en toalett? Detta är till vårt ”extra-badrum” så behöver inget tjusigt 😎

Tänkte beställa denna
https://www.vvsochbad.se/ifo-cera-toalett-vit-472265

Vet att jag kan ringa hantverkaren men jag tänkte försöka själv först.
Tydligen behöver man massor av grejer utöver själva toalettstolen 🤓 fick idag fakturan för rörmockar-jobbet när jag gjorde en makeover av vår lilla toalett! 5200kr skulle materialet kosta, typ fyra meter nya rör, rörupphängningar, Två ballofixer, tre kopplingar en slang, lim och en burk silikon! Jo just ja, en ny stos och en ”hatt”’att sätta på toalettavloppet fick jag ju också!

(Ja, jag har bett att få materialet specat)
 
Jag köpte en Ifö i somras och allting på den är väldigt lättstädat förutom bakom sitsen, i övergången till "ryggen". Där är det för trångt för att komma åt med en trasa eller någonting bredare än en penna typ. Så det är mycket svårt att torka rent där. Och det är ju just där det tenderar att bli en del damm och bös.
 

Liknande trådar

Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
733
Senast: Fetaost
·
Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 119
Senast: Otherside
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 272
Senast: WBanna
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 295
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Vinterföräldrar 22/23

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp