Seabaz

Trådstartare
Våran djuraffär har inte kalk i sitt lager. Kan man ge något annat med mycket kalk i till sin hund?

Hur är det med tex filmjölk??

Sv: Kalk?

om det är för öronen så ska de räcka med filmjölk..

men om du kollar på tex en stor mataffär så har dom dogmans kalktabletter.. duger ju så länge. men mina vill inte äta dom - tycker dom e äckliga. sen är dom ganska stora och man ska ge typ 4 st/dag...

Varfrö ge extra kalk? Vad får hunden för foder?

det har inte med fodret att göra. ofta när ineserna fäller tänderna så vickar öronen pga kalkbristen. så om man ger kalk under fällningsperioden så kan man "förhindra" att öronen vickar och får fula veck. vi måste ju ha ståndöron om dom skall ställas. och kineser han GANSKA stora öron :love:

om det nu är därför hon ska ge kalk. men det brukar vara av den anledningen..

Vore väldigt intressant och höra exakt hur det där fungerar.
:rofl:

nä det vet inte jag heller - men det fick jag lära mig när jag skaffade mina hundar. på chinessidan står det mycket om att man ger kalk för öronen.

jag är åxå intresserad av hur det fungerar - men jag vet att det fungerar!!!!

jag har skickat ett mail till en som är väldigt kunnig om saken - så jag återkommer när hon svarat. för jag vet inte heller riktigt hur det funkar.. men bara att öronen blir stabilare med hjälp av kalk i fällningsperioder. men det låter ju bra det du säger med PL..

väntar med spänning!!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 182
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 136
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 426
Senast: Capybara
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 557
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025