Kallblodssadeln..

Tussilago

Trådstartare
Den med ribbat säte som säljs på några olika ställen, är det någon som vet hur vid, i grader, den kan tänkas vara? Mailade Pfiff, men fick aldrig nåt svar... Så jag tänkte kolla med er här om nån vet, och om någon vet hur lång den är? Gärna kort om nån har den till sin häst.

Sv: Kallblodssadeln..

Jag har för mig att den var ok viddmässigt till min häst dvs. 120 - 130 grader, inte hundra dock.

Det var längden som felade, den är svinlång!

Okej, och den är ganska svängd ser det ut som oxå? Min häst har ju iof rätt lång rygg.. Så kanske att det skulle skulle gå. men nån tyckte att isabell Werthen var precis på gränsen till för lång till min.. Så jag vet inte, får väl ev ta hem en o prova. men först väntar jag på min griffin.

Gör det, är nog säkrast. Annars kan du ju fråga om måtten hos de som har utförsäljning av sadlarna nu, de brukar ge bra info.

Puttar upp o ser om nån mer har den här sadel! Alltid kul med info, särskilt som det inte direkt finns nåt skrivet i äldre trådar heller!

Liknande trådar

Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
526
Senast: Elo
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: MissFideli
·
Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: morgaine
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
463

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka