Källqvist Protector

annaklara

Trådstartare
Någon som har dessa skydd? Damaskerna med ludd.
Skulle vara bra att veta hur dom är. Events liknande skydd gillar jag inte kardborren på, men jag gillar modellen så dessa kanske vore ett alternativ.

Sv: Källqvist Protector

Jag har dom och älskar dom! :laugh: Mjuka och har bra passform. Tyckte Events var så stela och tjocka på nått vis... Dessutom var dom alldeles för långa för mitt kallblod med korta, tjocka ben ;)

Tack för båda svaren!
Hur är dom i storlekarna? Tror ni M passar ganska nätta d-ponny-ben?

Jag har också sådana, har visserligen inte använt dem jättemycket men är nöjd än så länge :)
M blir säkert lagom! Jag har L till mitt halvblod, kan mäta längden på dem om du vill?

Medium är 23 cm långa, och Large är 25 cm långa (jag har M fram och L bak på min), båda storlekarna är 27 cm breda (alltså invändiga omkretsen). Så det verkar som att det bara är längden som skiljer deras storlekar åt, men dom går ju att spänna in rätt mycket, så det är säkert inga problem...
Man kan alltså anta att storlek small är 21 cm långa :)

*kl

Jag är i valet och kvalet om jag ska köpa dessa i vitt, eller om jag ska köpa catago dressyrskydd. Dessa är ju betydligt billigare, men ja...
Hur är de att tvätta? Det står ju att de går att tvätta i 40 grader, men håller de sig fina också? Hur ofta tvättar ni era? Håller de vita färgen eller blir dom snabbt fula?

Jag har dessa och dom är super! Har M fram och L bak på båda mina hästar. Håller bra och blir snygga efter tvätt. Kört mina i maskin på 40 grader hur många gånger som hellst:laugh:

Jag har också varit inne på Catago-skydden som finskydd, men ärligt talat så har jag inte sett ett enda par som är hela på insidan bak efter några månaders användning trots att de inte suttit på några riktiga "strykarhästar".
Jag spolar av mina med vattenslangen (varmvatten) för att bespara tvättmaskinen från gruset, de ser nya ut efteråt!

Tack för svar + alla andra som svarat :) Såg idag att en i stallet har dessa, M fram och L bak och jag ska prova dem imorgon för att se storleken :) Kommer att bli ett set 4 vita om de passar.

Tack även för tipset om Catagoskydden, vem som nu skrev det. Jag har precis sparat ungefär halva kostnaden om jag köper dessa ist för catago :angel:

Har två par och dem fungerar super :) Har använt dem nästa dagligen i ett år nu och de har inte gått sönder eller slitits alls.

Liknande trådar

R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 002
Senast: ako
·
Utrustning Är det någon som vet innebredden på de olika modellerna för Boj och Thule? Jag är lite osäker på vad allt heter och vad de finns i för...
Svar
2
· Visningar
390
Senast: Emiro
·
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
585
Senast: skiesabove
·
R
Fritid Dottern fyller snart år. Hon har de senaste åren knappt viljat fira eller uppmärksamma sin födelsedag alls, men sa i dag att hon nog...
Svar
17
· Visningar
1 063
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka