Kalsonger för ridande män/killar

S

Sveipur

Vad har ni killar för kalsonger när ni rider? Vanliga eller några speciella ryttarkallingar? Min sambo, som inte är så rutinerad ryttare, klagar på att det blir lite "oordning" när han rider. Beror det kanske bara på dålig sits om de får lite "problem" vid ridning?

Sv: Kalsonger för ridande män/killar

Kan även bero på sadeln, i vanliga fall så när man köper en ny sadel så finns det damsits å herrsits hersitsen är smalare där man sitter. Personligen så tycker jag dom är obekväma men jag är ju tjej jag oxå :)

Vad har han för något när han rider nu, kalsonger/boxer eller vaddå?

Hm, det visste jag inte. Vi har flera olika sadlar jag ska fråga om han märker någon skillnad i dem. Tror att det heter boxer, bomull med ben som sitter åt.

Han kasnke ska prova på något mera elastiskt då kasnke? Eller kanske vanliga kalsonger *hm*

Ääää smärta är bara en högre form av njutning. ;)
Själv kör jag med ganska tighta kallsonger. På så sätt
ligger paketet still där jag placerar det när jag byter om.
Då blir det sällan några problem.
Det hjälper inte alltid dock :devil: :devil: :devil:

Utan kalsingar är det bästa...bara hoppa i jeansen och upp i sadeln...

Och för oss tjejer? Hade en dressyrsadel på ridskolan som gjorde inget mer än ont!

Kan man rida i sånna cykel-byxor med padd? hahah..!!! ;D

Det låter inte klokt, men distansryttarnas råd funkade: tajta kallingar+nylonstrumpor håller paketet på plats.

Nicke skrev:
Det låter inte klokt, men distansryttarnas råd funkade: tajta kallingar+nylonstrumpor håller paketet på plats.
aaaaaa....! :rofl: gud vad roligt det låter.. läste upp denna tråd för min sambo.. så nu har jag nog avskräckt honom för all tid och evighet när det gäller ridning...

Nicke skrev:
:rofl: :angel: :rofl:

Tja, sadeln har nog snarare varit mitt problem, att jag ridit i för små sadlar. Gillar en hård och glatt manskapssadel, ju längre man sitter i sadeln, desto skönare känns det. :devil: :D

Numera har jag en Arabian Rocking R Saddlery (western). oftast boxerkallingar, men det varierar. Rider jag barbacka däremot får man rena infanterielden, eller vad sägs om brustna skavsårsblåsor mellan skinkorna, det kallar jag obekvämt!

Jo, i början kan man behöva något lite tajtare som håller ordning på det som ska hållas ordning på. Men det blir lättare sen! När man väl funnit rytmen spelar det ingen roll vad man har på sig.

Då kvarstår bara problemet att en sadel har utstickande detaljer... Och ibland så... ...nåja, det är en helt annan historia.

Men finns det verkligen inga speciella ryttarkallsonger???

Sveipur skrev:
Men finns det verkligen inga speciella ryttarkallsonger???

Du har antagligen fått korn på jordens företagsidè!
Starta eget o sätt igång så lovar jag att du kommer att ha gott om kunder!
Tänk om någon kunde producera fungerande sådana!

FjordingCarlA skrev:
:rofl: :angel: :rofl:

Tja, sadeln har nog snarare varit mitt problem, att jag ridit i för små sadlar. Gillar en hård och glatt manskapssadel, ju längre man sitter i sadeln, desto skönare känns det. :devil: :D

Numera har jag en Arabian Rocking R Saddlery (western). oftast boxerkallingar, men det varierar. Rider jag barbacka däremot får man rena infanterielden, eller vad sägs om brustna skavsårsblåsor mellan skinkorna, det kallar jag obekvämt!
Hehe, det kallar jag "pain in the as"!

Liknande trådar

Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 286
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 536
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
951
Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 447

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka