Kan bakbenshälta kännas fram?

Hur halt var hon på böjprov då, och har ngn någon anledning hur länge hon gått med det? *nyfiken*

vet har ju sagt att de sprutar två ggr. Sen kan man ev gå in med artoskopi.

Jag vill inte tänka på vad som händer om han INTE svarar på två sprutningar.. (är ju lite komplicerat iom den där rtgförändringen)
 
Nu har jag skrittat, med skor runtom.

Och är ju svårt att säga något efter en gång, men någon större skillnad blev det inte. Han var piggare idag, men det var han första dagen jag skrittade med, andra var han seeg som kola och nu har han stått två dagar. Så det får jag återkomma om imorgon.

I övrigt var han precis likadan, haltade ett steg här och ett steg där, och det var rent fruktansvärt i nedförsbackar.

Gallig redan när han kom in från hagen *FAN* och gallorna ökade av 5 km skritt *sucka*
 
Det är svårt att säga hur länge hon gick med detta, ägaren reagerade när hästen började tappa aktern i nedförsbacke. Dessförinnan visade hästen ingen hälta alls i någon form, och ej heller under hela denna tid. Bara stapplande i nedförsbacke, och tappade bakben.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 102
Senast: __sofia__
·
Hästvård Någon som har erfarenhet/kunskap om detta.?Min häst har efter 3 besök på klinik diagnostiserats med detta. Han har behandlats för de...
2
Svar
24
· Visningar
3 346
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 504
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 162

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • FÅRtråden
  • Valp skäller på män
  • bandage på katt

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Fautras
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp