Kan bli NUCH?

madeleinewall

Trådstartare
Jag tänkte höra mig för om nån vet om man kan bli champion om man bara tar småa cert i noge?

Jag vet att det är så om man har en hund som är such så ska man ta ett stort cert i norge för att bli champion, Men om det är så att man har många små kan man bli champion på dom med?

Tack!

Sv: Kan bli NUCH?

Du må ha et stor cert for å bli Nuch. I Norge må man ha 2 små och 1 stort cert. En norsk hund kan ha 100vis av småcert å inte bli nuch.

Nix, du måste ha ett stort cert för att bli NUCH. Och två små.
För rottweiler (vet ej om det gäller alla raser) måste ett av certen tas efter 24 månaders ålder, dvs. hunden kan inte bli NUCH förrän den är 24 mån.

men är det inte lika som i sverige på vissa raser behövs det plus det bruksmeriter.
och om hunden redan är SUCH räcker det med ett norskt cert.för å bli NUCH.

:bow:

Jag ska inte svära på att det gäller alla raser, men rottweilern behöver inte bruksmeriter i Norge i alla fall.

ok, för det va den jag inte va säker på. =)

:bow:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 937
Senast: Nota
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 591
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 578
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 656
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka