kan det vara nått som är fel?

annie_cool

Trådstartare
Hejsan har ett sto som ska föla om två månader i mitten av maj då är det dags för henne att föla. Hon är mycket runt och det syns att hon är dräktig.Hennes juver håller på att växa men som sakt det är månader kvar den kan ju växa mera. Hon är dock lite trött och inte alls på sitt vanliga jag hon kollar ofta mot sin buk piskar med sin långa svans . Är det på gång ? Eller är det nått som är fel? det är hennes första föl. . Hon är bara 5 år.

Sv: kan det vara nått som är fel?

Äsch, det är bara småflugorna som börjar komma. Det är därför hon piskar med svansen.

Kan det inte vara så också att fölungen lever om där inne, och att hon blir lite irriterad när den sparkar? Jag har ett sto som går dräktig med sitt 8:e nu och hon tittar också bak mot magen ibland och surar till.

Att stoet inte riktigt är som vanligt är förståeligt, hon är ju trots allt högdräktig, med allt vad det innebär i hormoner, extra tyngd, extra energi som går åt osv. Är du ändå orolig, så ring och prata med en veterinär så kan de säkert svara på dina frågor. Bättre att fråga en gång för mycket än för lite tycker jag! Lycka till!

Hon piskar såklart med svansen för att du inte borstat den ordentligt. Ring veterinär...jag menar snickaren så kan du få tips om ett bra balsam.
Lycka till.

ts har en historia av att starta trolltrådar så därav att många ledsnat och inte riktigt orkar svara seriöst...

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
1 075
Senast: Freazer
·
Fordon Jag sitter och slötittar annonser på bilar, ev. köpa min första bil. Kanske imorgon, nästa vecka eller kanske inte ens sker om flera... 2
Svar
21
· Visningar
1 037
Senast: Hermelin
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 130
Senast: Ketrawzc
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej... 2
Svar
25
· Visningar
2 944
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈