Kan det vara synen som är dålig?

break_a_leg

Trådstartare
En äldre häst som fungerar bra när man rider ut i fullt dagsljus eller när belysningen är bra i ridhuset. Glor lite i ridhuset när inte all belysning är på eller i ridhus som inte har lika bra belysning som det den är "van" att gå i. Rider man ut i skymning kan den blir lite halvhysterisk och inte vilja gå fram. Vill inte gå rakt in i vissa duschspiltor däremot går det bra att backa in.

Kan det vara synen som börjar bli sämre? De äldre hästar jag själv har ridit (20+) har inte direkt visat några tecken på sämre syn.

Sv: Kan det vara synen som är dålig?

Rimligt antagande. Haft häst med nedsatt syn, kunde ha liknande beteende med ryttare som hästen inte litade på.

P Döben

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 529
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 202
Senast: Mint
·
Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 336
Senast: Piaff
·
Övr. Hund Jag har sedan drygt två veckor tillbaka bara min 13-åriga whippet kvar. Hon har sedan hon var valp varit helt okomplicerad med att...
Svar
9
· Visningar
872

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka