Kan detta verkar vara lagligt?

Sv: Kan detta verkar vara lagligt?

I fallet med filmen på facebook så sas det ju inget illa om lägret?
Om jag förstått det själv så var det ju andra (dvs inte den som filmade) som kommentrade.

Så vad har de brutit mot i det fallet egentligen?

Om inte ridläraren är med, och de enda kommentarer som står är i stil med "stackars barn"... Dvs Inget om själva lägret, och egentligen inget om ridläraren heller. Utan om barnen.
Hur har de då brutit mot lagen iom att de lagt upp filmen?

Posten på buke är en fråga om hjälp för att veta om det finns ngt att göra.
Om andra då gissar sig till vilket läger det är, utan att TS har skrivit det, är detta ett brott?

Det är inte heller tillåtet att publicera bilder på minderåriga (under 16 år i detta fall) på nätet utan deras föräldrars tillåtelse, varken i bild eller film. Så nej, det är inte ok att publicera sånt här material.

Frågan var väll om det var ok att läger ägaren hängde ut tjejerna. Inte om det var ok att sätta upp videon.

Frågan var väll om det var ok att läger ägaren hängde ut tjejerna. Inte om det var ok att sätta upp videon.

Och svaret är väl "man ska inte kasta sten när man sitter i glashus".

Jag misstänker att ingetdera håller för rättslig prövning men både och är tveksamt. Jag ser det som osmakligt att beklaga sig över att andra bryter mot lagen när man själv börjar (till exempel med den andra tråden om lägret).

Jag har ingen aning om vad som stämmer eller inte i frågan och jag förstår frustrationen om allt inte står rätt till men man får inte glömma att TS och lägerledningen förmodligen inte är direkta vänner i nuläget . Det som skrivits har troligen färgats av detta och även tolkningen av filmen.

Tyvärr kan det vara svårt att komma åt oegentligheter på laglig väg i synnerhet om merparten av hästarna har det bra men den rätta vägen är inte smutskastning på Buke.

Det var varken jag eller TS som publicerade videon, sa hur kan vi ha "borjat"?

Den fina tråden här på Buke om lägret och hur ni kunde göra något åt det till exempel. Du diskuterade filmen här som exempel på bristerna på akruellt läger, har du redan glömt det?

Är man så nogrann med att andra inte ska försvara sig kanske man ska undvika attackera först, ni använder ju Internet båda två.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Tillbaka