Bukefalos 28 år!

Kan dom fortsätta så här?

Status
Stängd för vidare inlägg.

nagev

Trådstartare
Sedan nåt år tillbaka är jag sambo med en kille som liksom jag har barn sen tidigare Han har 2 tjejer 13 o 14 o jag en kille på 14. Vi bor i en bra lägenhet där min son har eget rum och tjejerna delar ett större rum. Vi har varit på semester några gånger och då har ungarna delat rum Inget konstigt med det Men nu så vill ungarna byta så att min son ska dela rum med hans 13 åring och 14 åriga tjejen ha eget rum.Dom vill ha det så alla tre.Vi frågade varför och då säger dom att det mest är för att tjejerna lätt kommer i luven på varann och att dom helst inte vill dela rum därför. Vi lät dom testa i tron att dom skulle tröttna Men dom verkar trivas.Och det är mindre kiv och tjafs och läxorna tycks funka fintOch nu har det gått typ 3 veckor.
Är det OK att dom har det så här??
 
Sedan nåt år tillbaka är jag sambo med en kille som liksom jag har barn sen tidigare Han har 2 tjejer 13 o 14 o jag en kille på 14.Vi bor i en bra lägenhet där min son har eget rum och tjejerna delar ett större rum.Vi har varit på semester några gånger och då har ungarna delat rum Inget konstigt med det Men nu så vill ungarna byta så att min son ska dela rum med hans 13 åring och 14 åriga tjejen ha eget rum.Dom vill ha det så alla tre.Vi frågade varför och då säger dom att det mest är för att tjejerna lätt kommer i luven på varann och att dom helst inte vill dela rum därför.Vi lät dom testa i tron att dom skulle tröttna Men dom verkar trivas.Och det är mindre kiv och tjafs och läxorna tycks funka fintOch nu har det gått typ 3 veckor.
Är det OK att dom har det så här??
Är frågan om en kille och tjej kan dela rum?
 
Tänkte kanske att deras kompisar föräldrar kunde tycka det var udda om kille tjej delar rum Dom har ju skilda sängar så klart
Nä, jag tror inte det är konstigt, om jag inte missminner mig när jag var liten hade jag några kompisar (tjejer) som delade rum med deras bröder och jag tänkte aldrig något särskilt om det.
 
Min syster och bror dela rum tills de var 15 och 13, sedan blev det att syrran och jag dela ett rum på 18m2
 
Jo helt ok för syskon men här är dom ju inte ens släkt även om dom kommer bra överens.Men jag är ju glad om ingen tror att det blir några bekymmer för att dom delar rum så Förmodligen kommer dom väl snart att ngn kompis som ska sova över där också
 
Varför skulle det va ett problem? Syskon brukar ju rätt ofta få dela rum :)
Misstänker du att dom är kära i varandra eller nått sånt?
Blir ju lite märkligt kanske..
 
Jag tycker också att det verkar vara en bra lösning. Visst kan dom bli kära men det påverkas knappast av om dom delar rum eller inte Händer det så händer det.Antar att det inte skulle va ngn större katastrof heller.Gissningsvis har dom många gemensamma kompisar så det går väl bra att sova 3 i samma rum då.
Eftersom det tydligen funkar så utgår jag från att dom heller inte har ngt problem med att vara i badrummet samtidigt
 
Och det hade gått tre veckor av samboendet i april, precis som det har gjort nu. Ibland står tiden verkligen still.

Jag kan uppdatera åt ts och meddela att det funkade bra i oktober.

"
Tänkte bara komma med en liten uppdatering Och faktiskt allt har funkat hur bra som helst och dom delar fortfarande rum så här Det funkar också när tjejkompisar sover över . Så visst kan kille o tjej dela rum oberoende av ålder o släktskap

avatar.png
nagev2015-10-17"

Så ni slipper undra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Känner att jag behöver få lite input på vår situation nu. Har ett barn som fyller 6 i sommar. Vi har samsovit sen start då det kändes...
Svar
12
· Visningar
1 816
Senast: LiZH
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 159
Senast: cirkus
·
Gnägg Jag har alltid varit en hästgalning. Men det senaste året har det bara gått utför. Jag går just nu på gymnasiet och mycket tid går till...
Svar
13
· Visningar
2 132
Senast: Nielaa
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok En gång kom jag att snacka med en tjej om min tonårstid. Det är väl inget jag brukar prata om, även om det inte är hemligt på något vis...
Svar
0
· Visningar
866
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp