Shaggy
Trådstartare
När jag rider så har jag nu hittat ett sätt som jag tror kommer att leda till en bra form i framtiden. När jag rider på det här sättet så släpper Novan efter i nacken på en lätt hängande tygel som kan sträckas om det behövs (jag vet det är inte nacken som är viktigast). Tempot reglerar jag med sitsen och jag håller det ganska lågt, när jag ridit så här kanske 20 meter så känner jag hur ryggen kommer upp under mig. Pga att det blir rätt jobbigt både för mig och Novan så rider jag aldrig mer än 1,5 varv på fyrkanten på det här sättet innan jag gör något annat (springer
). För att sen efter en stund göra samma sak igen.
Det jag funderar på är kan hon "fuska" i den här situationen. När jag rider för en tjej i stallet så vill hon att jag ska öka farten för att få med bakbenen men nu sänker jag ju farten (hon har inte sett detta det är något jag börjat prova nu de sista två veckorna). För mig känns det lite som om jag höjer farten, till där den jag rider för ibland vill, så får jag skjutkraft men om jag sitter ihop min häst (eller sitter, snarare lyfter med sätet) så borde jag få bärkraft eller
Shaggy är inte så bra ryttare och är rätt så fundersam just nu.

Det jag funderar på är kan hon "fuska" i den här situationen. När jag rider för en tjej i stallet så vill hon att jag ska öka farten för att få med bakbenen men nu sänker jag ju farten (hon har inte sett detta det är något jag börjat prova nu de sista två veckorna). För mig känns det lite som om jag höjer farten, till där den jag rider för ibland vill, så får jag skjutkraft men om jag sitter ihop min häst (eller sitter, snarare lyfter med sätet) så borde jag få bärkraft eller
Shaggy är inte så bra ryttare och är rätt så fundersam just nu.