Kan era katter kommandon?

astronaut

Trådstartare
Kan era katter kommandon?

Min lilla herre har jag lyckats lära:
Dö (han lägger sig helt enkelt på rygg)
Kom hit
Gå dit (går åt det håller jag pekar åt)
Gå ner
Aj
Nej
Sluta

Nu håller jag på med att lära honom sitta :)

/carat - som fått en annan syn på katter än vad hon hade innan.

Senast ändrad:
Sv: Kan era katter kommandon?

Kul det där med att han lägger sig på rygg på kommando!
Min ena katt kan:
Snurra runt- följer min hand i en snabb cirkel.
Gå fot
sitt
Mat- kan också funka som ett "kom hit"-komando, för både hon och den andra katten kommer alltid! :D

Haha, rolig tråd :D

Molly, min katt kan:
*Vacker tass
*Vinka
*Kom
*Nej
*Räkor (Säjer man det kommer hon störtandes till köket i full galopp)

Tusse, min förra katt kunde:
*Sitt
*Ligg
*Vacker tass
*Kom
*Nej

Borde väl ha hund egentligen:p Har dessutom försökt få dom att hoppa agility, men med svaga resultat XD :rofl:

Våran Frans kan:

Kommendera att min mor rusar till kylskåpet och där utväljer läckra smakbitar till honom.

Detta sker troligen genom telepati i kombination med en aktiv se söt ut kampanj.

( Ja jag brukar ha med honom hem till morsan....och soff-katten njuter i fulla drag av att både åka bil och vara inne och vräka sig i mjuka möbler..)

Frans:

Fransefterchampagnefrukosten.jpg

Hittills har han bla fått:

Finskuren Rostbiff
Prinskorv delad i små bitar
Knaperstekt torsk
Kassler i pyttetärningar
Fet vispgrädde
Pannkakor
köttfärs

( En jäkla tur att jag bara är där ca en gång i veckan....)

/kt

Senast ändrad:

Vilka duktiga katter ni har! Selma kommer på kommando... Dvs när hon hör ljudet av konservburksöppnaren!

Astrid kommer så fort jag öppnar torrfoder-påsen oavsett om hon har mat eller inte. Däremot har hon kommando på mig :angel:

För när hon går runt mig och ser allmänt deppig ut så betyder det att matskålen är slut och då bör jag sluta med det jag gör för att fylla på så hon slipper svälta ;)

Min tjockis Ior kan sitt fint:) Och dom andra 2 syskon honorna kommer direkt om man säger mat,mat,mat:)

Rolig tråd:d

Trazzel kan:

• ligg
  • kom
  • rula runt
  • stanna
  • stå på bak benen
  • Och gå promenad i sele DIT jag vill

Kom=hon följer med på promenad eller hoppa upp i knäet (hemma)

Stanna=hon väntar utanför affären tills jag kommer ut.

ska vi kela=hoppa upp iknäet och gnugga nos.

Stanna funkar även i duschen när kissen ska tvättas..;)

Hon åker även buss utan bur eller koppel sitter snällt i knät....

Glömde att nämna att hon är enögd=en sådan katt som skulle ha avlivats om det inte fanns massa katt vänner ute i sverige som hjälpte till att betala hennes operation+att vi var jour hem=vi behåller henne resten av livet;)

*KL*

Alla tre kan kom och nej.

Yaki kan dessutom
Lägg dig
hoppa upp
apport
Gå härifrån
akta

Och så försöker jag lära honom 'om du inte slutar skrika kattfan kommer du bli korv!'-kommandot, men det går sämre :devil:

Alla tre är dock mästare på att kommendera tvåbenta saker att göra exakt det de önskar. De har aningen olika talang, Tekla kör med tvångsgos och söthet, Sessan med mer handgriplig tassdirigering, och Yaki kör verbal psykisk nedbrytning :angel:

Kul det där med att han lägger sig på rygg på kommando!

Tja, varje gång jag kommer hem så lägger han sig på rygg. Jag tog till vara på det och sa "dö" en del gånger tills han lärt sig. Jag sa ju aldrig dö hårt eller högt utan mer mjukt och glatt.

En av de gamla katterna i mitt föräldrahem kan kommandot "Fluuuuga!". Hör han detta kommer han springandes i full galopp och ser till så det inte finns någon fluga mer... :o:angel:

min förra katt (han finns ej mer tyvärr.:cry: ) han lärde jag;
*sitt
*sitt fint (han står på baktassarna, började även att lära honom att gå, från denna positionen, på baktassarna.)
*ligg
*rulla runt
*gå fot(då både inomhus och utoomhus)

... har säkert glömt nått. och förutom dessa saker kunde han även saker som tex. "nej" osv...

men nu har jag en ny liten kisse, och den stackarn ska allt få lära sig ett par "cirkuskonster" han med.;)

Senast ändrad:

Nu kan han sitt (när han själv vill) och ibland kan man få honom att svara på kommando.

*kl*

Min ena kise har jag inte direkt försökt lära in några kommandon med, men han kommer när man ropar Sigge (om han inte är för långt bort dvs :angel: Annars brukar han komma springandes!), och så brukar han kunna gå dit jag pekar ibland, som typ ner för trappan när han är ivägen osv :D

Tror inte att någon av mina kisar kommer lära sig något vidare avancerat, de är inte så speciellt smarta mina små änglar :rofl:

Klart misse kan kommandon, fattas bara annat ;)

kl

Min ena katt hoppa rakt upp i luften när jag säger "Hopp!", så jag kan fånga honom i hoppet. Sedan kan han "Gå ut därifrån!" :rofl:
Hade en period när jag försökte få honom att sitta på kommando, men han bara bet mig.. :D

kl

Hur gör man för att lära dom då? Är det "mutning" som gäller? ;)

Liknande trådar

Övr. Katt Katten kom med en liten klösmöbel. Hon använder faktiskt den för att klösa klorna på, men hon utnyttjar inte den särskilt mycket, jag...
Svar
19
· Visningar
806
Senast: Bison
·
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 320
Senast: MayGrace
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 687
Senast: Otherside
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 850
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Bilder från iPhone till Mac
  • Handdukar
  • Smart watch

Hund, Katt, Andra Djur