Kan inte ansluta till något nätverk från mobilen?

Sasse

Trådstartare
Igår så försvann hastig och lustigt närverksanslutningen som jag hade inställd på. Tänkte inte så mycket på det då, då jag befann mig någonstans där det kan vara dålig anslutning i övrigt. När jag kom hem fungerade det fortfarande inte, så då tänkte jag att då byter jag närverk helt enkelt. Men vid varje försök att kopplas till ett nytt (eller det jag redan hade) så står det "Ditt SIM-kort tillåter inte anslutning till detta närverk." Detta gör då att jag inte kan skicka/ta emot SMS och inte ringa/ta emot samtal heller.

Vet någon hur jag kan göra för att få det att fungera igen? Kan ingenting om sådant här :(

Sv: Kan inte ansluta till något nätverk från mobilen?

Har du provat att stänga av och slå på telefonen igen? Det brukar hjälpa mot väldigt mycket faktiskt, precis som med datorn när den krånglar.

Funkar inte tipset ovan kan man även prova att ta ur sim-kortet, blåsa rent det och sedan stoppa in det igen.

Det fungerade att ta ut SIM-kortet och rengöra det. Tack för hjälpen!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 810
IT & mobiler Både mobil, surfplatta och chromecast säger "Ansluten utan internet" hemma hos mig, plattan fungerar ändå (trots att jag inte har något...
Svar
5
· Visningar
1 030
Senast: Fideli
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 517
Senast: Sasse
·
Äldre Jag passade på att köpa två telefoner när det var black friday hos min operatör (den som förr hade ett får i sin reklam) Vi behöver nya...
Svar
12
· Visningar
2 533

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka