drekaflúga
Trådstartare
Nu börjar det hända igen! VARJE vinter likadant! Jag kan inte kliva upp på morgonen när klockan ringer. Det går bara inte. Jag snoozar i minst en timma. Det hjälper inte av att min hund är världens mest morgontrötta heller. Imorse hade jag massa motiverande saker att kliva upp till: Min pojkvän kommer hem efter två veckors jobb och min bror kommer på besök (bor 80mil från mig). Men jag ville ände inte kliva upp!
Så här ser mina nätter/mornar ut:
Går och lägger mig 21.30. Somnar senast 22.00
Sover som en stock hela natten.
Mobilen ringer första gången kl. 6.15. Jag snoozar...
Klockan som står i hallen ringer kl. 6.20. Jag kliver upp, stänger av den och går och lägger mig igen. '
Sen fortsätter jag snooza.
Jag snoozar till 7.10-7.15.
Kl. 7.30 ska jag vara hos hundvakten med Signe. Och innan det ska jag mata hästarna, klä på mig och rasta Signe.
Egentligen ska jag ju äta frukost, kamma mig, sminka mig och sånt där annat....men det gör jag aldrig.
Det handlar alltså inte om att jag inte hör klockan, det handlar om att min kropp vill gå i ide under vintern.
Ca en gång/vecka tar jag mig upp i tid. Då får jag en mysig lugn morgon och jag tänker att såhär vill jag alltid ha det. Men nästa morgon ligger jag där och snozar igen

Jag hatar mörkret!
Hur ska jag få upp mig själv ur sängen?
Så här ser mina nätter/mornar ut:
Går och lägger mig 21.30. Somnar senast 22.00
Sover som en stock hela natten.
Mobilen ringer första gången kl. 6.15. Jag snoozar...
Klockan som står i hallen ringer kl. 6.20. Jag kliver upp, stänger av den och går och lägger mig igen. '
Sen fortsätter jag snooza.
Jag snoozar till 7.10-7.15.
Kl. 7.30 ska jag vara hos hundvakten med Signe. Och innan det ska jag mata hästarna, klä på mig och rasta Signe.
Egentligen ska jag ju äta frukost, kamma mig, sminka mig och sånt där annat....men det gör jag aldrig.
Det handlar alltså inte om att jag inte hör klockan, det handlar om att min kropp vill gå i ide under vintern.
Ca en gång/vecka tar jag mig upp i tid. Då får jag en mysig lugn morgon och jag tänker att såhär vill jag alltid ha det. Men nästa morgon ligger jag där och snozar igen
Jag hatar mörkret!
Hur ska jag få upp mig själv ur sängen?