Bukefalos 28 år!

Kan inte komma in på vissa internetsidor

Saybia

Trådstartare
Nån som har nåt förslag på vad som fattas min dator?
För några dagar sedan så besökte jag en väns hemsida, rätt "tungladdad" med mycket grafik och bilder. Datorn poppade upp ett fönster där den sa att den ville installera ett program, vilket kommer jag inte ihåg med det var nåt vanligt, möjligtvis nåt Adobe.... Jag tyckte dock inte att jag hade tid så jag klickade bort fönstret och då låste sig sidan så jag var tvungen avsluta via Aktivitetshanteraren. Efter detta så har en del internetsidor inte fungerat, mest hemsidor, bloggar och forum, Bukefalos är väl det enda av forumen jag besöker som jag lycks komma in på, övriga blir helt vita i nån minut innan det kommer upp "Webbsidan kan inte visas".

Nån som vet vad det kan bero på, saknar jag nåt program för att kunna visa vissa typer av internetsidor? måste jag rensa nånstans? :confused:
 
Sv: Kan inte komma in på vissa internetsidor

Vad har du för isp? Mobilt bredband kan vara begränsat till visst antal GB i månaden - när man uppnått tex 5GB trafik på ett av tele2's abbonemang sänks hastigheten till nivå där det knappt är möjligt att surfa. Vid tillägg på typ 99 pix sätter de fart på din surf igen.

(åh, I see damon! *tinder*)
 
Sv: Kan inte komma in på vissa internetsidor

Tele" stryper vid ungefär 4.8GB sen är det tuggummi
 
Sv: Kan inte komma in på vissa internetsidor

Typ stillestånd skulle jag vilja säga...jag fick en flashback tillbaka till 14,4' modemen..jag vettifasen om det inte gick ännu långsammare än så...

På kundtjänst säger de att de skickar ut sms om strypningen - nä något sånt fick inte jag.
 
Sv: Kan inte komma in på vissa internetsidor

Det har jag fått!

EN gång, men inte denna månaden fast kvoten var slut redan i måndags.

Men på snigelmodemens tid var sidorna inte så tungladdade så det gick ändå fortare.

Har du provat att köra nya Opera och köra för långsam uppkoppling.
 
Sv: Kan inte komma in på vissa internetsidor

Jag har bara detta mobila skräp högt tillfälligt hoppas jag, min router hemma fick spunk och tvärdog så jag ficl låna detta av en familjemedlem. Eftersom jag nådde maxtrafik efter blott en veckas användning, gör jag inga som helst 'onödigheter' och experimenterar mig inte fram heller! :crazy: Opera har jag inte tagit ner och...nej jag tar inte hem något som väger något om jag inte måste...

Nej fy för den... bara det att behöva koppla upp sig? :eek: Jag har blivit sju år äldre på all denna väntan detta mobila modem har för med sig. Tacka vettja mitt gamla adsl som jag trodde var old fashion...men näe det är det inte alls det...:love:
 
Senast ändrad:
Sv: Kan inte komma in på vissa internetsidor

Tänk på stackars mig som bara har mobilmodem :eek:

I huset där jag bor numera finns inte ens fast telefonlina, dessutom ligger det i radioskugga så jag har mycket begränsad tillgång idag. Väldig skillnad mot de sista 7 tidigare åren då jag suttit på fast bredbandsuppkoppling.
 
Sv: Kan inte komma in på vissa internetsidor

Du har alla mina sympatier
06-03.gif
.

Jag trodde inte det var så här illa att vara mobilsurfare år 2009.
Ropen skalla, riktigt och obegränsat bredband till alla säger jag! :mad:
 
Sv: Kan inte komma in på vissa internetsidor

Jag har en stationär dator och bor i lägenhet så jag har en nätverkskabel som går från datorn och direkt in i bredbandsuttaget i väggen... Nu är det väl runt 5-6 sidor på hela webben som jag kommer in på, resten får jag, efter lite betänketid, "Webbsidan kan inte visas". Känns som om jag testat allt ink. installera om webbläsaren ifall felet låg där men det blev ingen skillnad, testade göra en systemåterställning till rätt lång tid tillbaka men inte heller det hjälpte. Har ringt bredbandsbolaget men de kunde inte hitta nåt fel på min anslutning så de kunde inte hjälpa mig. Har även scannat igenom datorn med flera olika antivirusprogram m.m och de kan inte hitta nåt... så ja, jag vet inte vad som är fel eller vad jag kan göra åt det, är himla trist att inte kunna surfa "som vanligt" :(
 
Sv: Kan inte komma in på vissa internetsidor

Skicka 2.94 Mbit/sek
Ta emot 29.79 Mbit/sek
Svarstid: 16 ms

Så här skriver de på BBB om det bredband jag har:
"Tanka hem och ladda upp i samma hastighet. Allt tack vare en driftsäker uppkoppling från 1,5 till 2,5 Mbit per sekund."
 
Sv: Kan inte komma in på vissa internetsidor

Så du kan alltså ta emot i 10 gånger högre hastighet än du "borde". Då är det ju inte linan som är problemet, utan antingen din dator eller ev router eller liknande.
 
Sv: Kan inte komma in på vissa internetsidor

Ja jag har ju ingen router så då måste alltså felet vara min dator, men vad kan vara fel om man tar emot i högre hastighet än vad man "ska" :confused:
 
Sv: Kan inte komma in på vissa internetsidor

Det är inget fel, snarare att de inte är så hårda på att begränsa bandbredden.

Vad gäller problemet, antar att du har kollat efter virus, spionprogram eller liknande.
 
Sv: Kan inte komma in på vissa internetsidor

Ja jag scannar datorn regelbundet, fick för en tid sidan väldigt många träffar på Trojaner och annat smått och gott som lades i karantän... börjar fundera på om det var då nåt hände?. En del virus tog sig ju in i C:\WINDOWS\system32 m.m , vet inte om det kan påverka så internet "slutar att fungera". Det går ju att återställa det som ligger i karantän men det känns ju inte så bra att återställa nåt som har virus i sig...
 

Liknande trådar

Bukefalos Här kommer en lång rad med förslag till förbättringar och rättningar som jag samlat på mig undet mitt surfande här de senaste dagarna...
Svar
9
· Visningar
1 364
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp