Kan inte ladda ner (torrent)...

Sv: Kan inte ladda ner (torrent)...

Hmmm, eller så har det inte det!

Försökte ändra inlägget igen, men jag var för långsam.

Väldigt få torrents fungerar och jag har bara fått dem att fungera på win-datorn i utorrent, på ubuntu-datorn händer inte ett skit (den öppnar torrenten men inte en ynka promille laddas ner, den ansluter inte heller till några klienter). De få som fungerar går låååångsamt.

Jag försöker dessutom få igång en nedladdning från MSDNAA (microsoftprodukter för studenter, ej torrent utan deras eget gränssnitt), men det händer ingenting.

Surfning går också låååångsamt. Jag har visserligen bara 2 mbit (tp-test ger 1,2-1,5 mbit) men det ska väl gott väl räcka för vanlig surfning även om det handlar om lite tyngre grejor så som youtube.

Jag behöver verkligen få det här att fungera så att jag hinner få ner nödvändiga programvaror innan skolan drar igång på måndag!

Dum fråga kanske, men har du testat att din uppkoppling har godtagbar nedladdningshastighet? Du kan testa här: http://www.bredbandskollen.se/
I annat fall bör du nog kontakta din internetleverantör :)

Och om tråden ryker så bör du överväga att skapa trådar utan att nämna ordet torrent, som brukar kopplas ihop med illegal nedladdning :)

EDIT: Läste att du redan testat TP. Ptja, 1,2mbit går inte så jädrans snabbt, fast nedladdningarna från MSDNAA fick till och med jag hem på 0,5mbit om än efter extremt lång tid :)

Senast ändrad:

Alltså.
Har du öppnat portarna i routern om du har en sådan?
Annars kommer det gå långsamt.

Ja, som sagt - 1,2 mbit är inte så snabbt men det tog mig flera timmar att få ner drivrutiner till min skrivare som var på 67 Mb, det är liksom inte rimligt på något vis ens med 1,2 mbit. Nåt är fel.

Alltså.
Har du öppnat portarna i routern om du har en sådan?
Annars kommer det gå långsamt.

Ärligt talat - jag vet inte! :o

Enligt testet i utorrent så är den porten öppen iaf, men jag är inte helt hundra på hur det fungerar faktiskt.

Hm, testade nu med PFPortChecker och enligt den är porten som utorrent inte öppen. Här har vi det nog. Måste lära mig hur min router fungerar, jag förstår mig inte på den alls (Belkin).

Tack för tipset, jag litade på utorrents test men det verkar ju inte vara tillförlitligt. Det underliga är att jag inte ändrat några som helst inställningar i routern och ändå har det fungerat bra ända fram till senaste veckan. :confused:

Ärligt talat - jag vet inte! :o

Enligt testet i utorrent så är den porten öppen iaf, men jag är inte helt hundra på hur det fungerar faktiskt.

Hm, testade nu med PFPortChecker och enligt den är porten som utorrent inte öppen. Här har vi det nog. Måste lära mig hur min router fungerar, jag förstår mig inte på den alls (Belkin).

Tack för tipset, jag litade på utorrents test men det verkar ju inte vara tillförlitligt. Det underliga är att jag inte ändrat några som helst inställningar i routern och ändå har det fungerat bra ända fram till senaste veckan. :confused:
Allright, portar öppna både för utorrent på win-datorn och transmission på ubuntu-datorn. Ingen skillnad. Fortfarande väldigt långsamt på win (ca 17 kB kbit/s, jag ska försöka med några andra torrents också) och ingen reaktion alls i ubuntu.

[EDIT]Nu verkar det faktiskt fungera på win-datorn (ca 200 kB/s, det var normal hastighet innan allt krångel började). Fortfarande ingen reaktion på ubuntu-datorn dock.

Senast ändrad:

Och nu fungerar det äntligen i Transmission också. Underligt. Hoppas vanliga nedladdningar återfår sin hastighet igen också, för det här har varit olidligt!

Det verkar ha varit driftstörningar i nätet idag också, kanske det gjorde sitt till? (för även om det varit problem hela veckan så har det varit värre än någonsin idag). Det stod dock att det skulle vara åtgärdat kl 14:15, men jag har haft bekymmer hela kvällen (fram tills nu vill säga).

Liknande trådar

IT & mobiler Jag var i Tyskland för två veckor sedan. När jag skulle betala parkeringen för bilen försvann min privata mobiltelefon någonstans mellan...
Svar
5
· Visningar
1 072
Senast: fejko
·
IT & mobiler Mitt bibliotek har gått över till libby och jag fattar verkligen inte var jag ska trycka eller göra inställningar för att kunna ladda...
Svar
0
· Visningar
186
R
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
1 262
Senast: Kirre
·
IT & mobiler Jag tror jag behöver byta telefon. Batteriet börjar ge sig, jag måste ladda minst två gånger per dag. Det är en OnePlus 6T så den har ju...
Svar
2
· Visningar
488
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V