Kan inte scrolla med touchpaden i firefox

lizan

Trådstartare
Moderator
Jag måste kommit åt någon konstig inställning nånstans, för tidigare har det inte varit några som helst problem att scrolla i firefox mha touchpaden på min dator, men nu går det inte längre vilket är sjukt störande!

Jag har en ny HP Pavilion dv6, det går att scrolla i allt annat jag har uppe o har även testat med explorer istället för firefox o även där funkar det. Så det verkar bara som att det är i firefox.

När man scrollar kommer det upp en liten scroll-bar brevid muspekaren, och den kommer fortfarande upp i firefox, bara att inget händer när man drar fingrarna som att man scrollar.

Någon som vet något? :crazy:

Sv: Kan inte scrolla med touchpaden i firefox

Hmm... Nu funkar det visst igen! :eek:

Ahhhhh! Precis det där händer på min pavillion också!!! Jag har aldrig lyckats lista ut varför... Det finns ju en scroll lock-tangent, men jag har försökt trycka på den och alla möjliga kombinationer men det verkar inte vara det. Förr eller senare börjar det alltid funka igen...

Jag brukar bli så irriterad att jag startar om datorn och vips så funkar det igen. Har också en HP men ingen pavillion.

Jag märkte nu idag att det händer när jag har en firefoxflik där en pdf öppnas i en frame i den fliken, då är det där det scrollas oavsett var jag är i firefox!

Det enda jag vet är att nya HP har en liten konstig sätt att stänga på och av touchpaden
Det är inte lätt men det gäller trycka två gånger snabbt uppe i hörnet där lysdioden finns (om den nu har en)

Fast den var ju inte avstängd, och jag tycker inte att det är varken konstigt eller svårt att sätta på/stänga av den. Dessutom kom jag ju på varför den slutade scrolla... :p

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
27 259
Senast: Amk
·
Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 332
Senast: Sezziyanen
·
Hästvård ( Vet inte om den här tråden ska ligga under ridning eller här) Har precis satt igång min häst efter 4 mån vila. Behandlad för...
Svar
9
· Visningar
1 258
Senast: nowa
·
B
Träning Hej. Suttit här ca 5 timmar nu och läst om lite allt möjligt. Allt från mugg till A2 virus till jobbiga hingstar och kände bara ett...
Svar
15
· Visningar
1 711
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka