Kan inte ta emot eller skicka MMS. iPhone vs. Samsung

tott

Trådstartare
Min date och jag har kommunikationsproblem :( Han har inte messenger så vi skickar meddelanden via SMS...men om jag skriver ett längre meddelande i min Samsung så konverteras det till MMS, och då kan daten inte ta emot det i sin iPhone. Vanliga bilder (MMS) funkar inte heller. Han kan inte heller skicka MMS till mig, men nog till andra i sin telefonbok. Det händer liksom inget då han trycker på fotoikonen i meddelanderutan. Vi har samma operatör.

Har någon varit med om liknande? Kanske någon har en lösning?
 
Min date och jag har kommunikationsproblem :( Han har inte messenger så vi skickar meddelanden via SMS...men om jag skriver ett längre meddelande i min Samsung så konverteras det till MMS, och då kan daten inte ta emot det i sin iPhone. Vanliga bilder (MMS) funkar inte heller. Han kan inte heller skicka MMS till mig, men nog till andra i sin telefonbok. Det händer liksom inget då han trycker på fotoikonen i meddelanderutan. Vi har samma operatör.

Har någon varit med om liknande? Kanske någon har en lösning?
Om han har mms aktiverat så kan en orsak vara om man bara är uppkopplad på wifi och inte på mobilnätet/inte har surf på telefonen så kommer inte mms framå
 
Skriv inte så långa meddelanden då. Eller skriv flera i följd
Ingen bra lösning, men det är det jag är tvungen att göra nu...och klippa och klistra och fixa om de konverteras. Skulle gärna skicka nån bild ibland också, men det går ju inte alls :(
 
Jag googlade lite, den där konverteringen verkade tidigare ha varit en inställning i Samsung men är det inte längre, om jag läst rätt. Det går inte längre att styra efter hur många tecken som messet ska konverteras.

Mitt ex har Samsung, jag har iphone. Han hade ett tag problem med att ta emot bilder, och att skicka. Använde han flera emojis, också problem (de använder ju många tecken så han kanske slog i taket så att messet konverterades.) Vi hade båda hallon, som går i Tres nät, när han hade problem. Nu har vi båda Fello, med Telias nät, sedan tre veckor och problemet har inte uppträtt.
 
Jag har, han har inte. Han är inte riktigt sugen på såna där "nymodigheter". Messenger (som man kan ha utan att ha fb) har jag föreslagit många gånger, men för döva öron...

Hur gör man för att ha Messenger utan Facebook-konto? :) Hittar inget i appen.
 
Min morbror har förövrigt Samsung men på ett asiatiskt nät, jag har iPhone och har haft hallon (fram tills igår). Till honom har inte ens mina sms kommit fram.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har Samsung och min kompis har Iphone. Tidigare har vi kunnat skicka bilder till varann på messenger, men på sistone har de blivit...
Svar
10
· Visningar
7 559
Ekonomi & Juridik Jag behöver lite råd. Kan inte gå in på exakta detaljer men i det stora hela iaf. Jag lät betäcka ett av mina ston i somras. Fölet...
15 16 17
Svar
322
· Visningar
58 619
Senast: Narcissa
·
Samhälle Lite spinn-off på "ragga på krogen"-tråden, fast ändå inte. Att män tar sig friheten att ta på ens kropp mot ens vilja händer ju tyvärr...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
7 913
Senast: cirkus
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
19 425

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp