E
Extasia_ox
Jag har en labradortik världens mysigaste. Thea heter hon.
Pappa är renrasig jaktlabrador.
Mamman är labrador, finns lite Rottweiler i henne långt långt bak i generna.
Thea ser precis ut som en labrador, hon uppför sig som en typsik labrador. Men smäckrare i typen eftersom pappa är jaktlabbe.
Som vi ha räknat på ett ungefär så ska det vara ca 3% rottis i Thea.
Alltså inget som egentligen har en betydelse.
Folk frågar -Är det där en labrador?
Jag brukar bara säga ja eftersom det egentligen inte finns så mkt att förklara. Eftersom hon inte ser ut som något annat.
Om det inte är någon som är väldigt intresserad då brukar jag säga att det är lite Rottweiler i henne.
Kan jag kalla henne för en oregistrerad labrador?
I dom papperna som hon har står hon som blandras.
Men det gör väl även renrasiga hundar som inte är reggade.
Att det finns så ytterst lite Rottweiler i henne är ju inget som går att få fram. Jag kan ju lika gärna säga att det är Golden i henne..
Inte för att jag skäms eller tycker det är pinsamt att det finns 3% utav en annan ras i henne. Bara lättare att säga Labrador helt enkelt
Lite bilder, från liten valp till stor vovve
världens vackraste voffse
Pappa är renrasig jaktlabrador.
Mamman är labrador, finns lite Rottweiler i henne långt långt bak i generna.
Thea ser precis ut som en labrador, hon uppför sig som en typsik labrador. Men smäckrare i typen eftersom pappa är jaktlabbe.
Som vi ha räknat på ett ungefär så ska det vara ca 3% rottis i Thea.
Alltså inget som egentligen har en betydelse.
Folk frågar -Är det där en labrador?
Jag brukar bara säga ja eftersom det egentligen inte finns så mkt att förklara. Eftersom hon inte ser ut som något annat.
Om det inte är någon som är väldigt intresserad då brukar jag säga att det är lite Rottweiler i henne.
Kan jag kalla henne för en oregistrerad labrador?
I dom papperna som hon har står hon som blandras.
Men det gör väl även renrasiga hundar som inte är reggade.
Att det finns så ytterst lite Rottweiler i henne är ju inget som går att få fram. Jag kan ju lika gärna säga att det är Golden i henne..
Inte för att jag skäms eller tycker det är pinsamt att det finns 3% utav en annan ras i henne. Bara lättare att säga Labrador helt enkelt
Lite bilder, från liten valp till stor vovve

världens vackraste voffse