Kan jag teckna ny försäkring?

S

Skuggabaldur

Hästen fick i vintras vad vi tror är kronisk bronkit/COPD/dammallergi vad man nu vill kalla det. Med den försäkring vi har nu får vi tillbaka pengar från veterinärbesöken, men inte för medicinerna.
Man kan teckna en till försäkring som tar medicinkostnader (sjuktransport m.m.) också, men inte förrän hästen är frisk igen. Och däri ligger problemet: Om det är COPD blir hon ju aldrig av med sjukdomen - kan verka frisk, men den finns ju alltid där.
Så då borde jag inte kunna ta en sån försäkring eller? Kan man fixa så att den gäller enbart när det är mediciner som inte är för hostan?

Nu ligger den här tråden säkert fel, sökte på "försäkring" och hittade en tråd om det här inne så jag provade här...

Sv: Kan jag teckna ny försäkring?

Du kan säkert teckna upp försäkringen inom samma bolag, med reservation för COPD-relaterade ärenden.

Den ursprungliga delen ska däremot gälla utan reservation.

Bytar du bolag, så får du resv. för detta.
Inte att rek. bättre att vara kvar i nuvarande bolag och höra med dom vad du kan göra!

Okej, det låter ju bra. Ska höra med dem.

????
Är det mig du menar??
Så ar det inte dig jag svarade utan på den ursprungliga frågan!

Men du svarade på mitt inlägg. Längst till vänster i det gröna fältet ovanför ditt inlägg syns vem man svarar.

Liknande trådar

J
Hästmänniskan I dag hade jag bestämt mig för att gå igenom alla mina djurförsäkringar noga eftersom bolagen ändrar villkor och premier hit och dit så... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 388
Senast: Sockertoppen
·
M
Hästmänniskan Vet inte om detta hamnar rätt. I vilket fall ska jag lägga upp detta lite kort bara som en tanke. kanske skriver en bättre(tydligare)...
Svar
10
· Visningar
1 261
Senast: Mos410
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka